Haşerelerin Hangisi Daha İyidir

--Masal bu ya! Köye de yaşayan halk kendilerini zehirleyen yılanlardan mustarip olmuşlar yılanlar köylüyü hep zehirlemekteymiş bundan mustarip olan köylüler köy muhtarına gidip biz bu yılanlarda bıktık arkadaş bizi zehirliyorlar deseler de köy muhtarı yılanlar la dost olmasından dolayı bu seslere ve serzenişe pek önem vermemiş köylü çaresiz yılanlar tarafından zehirlenmemek için dualarla hayatlarını sürdürmeye çalışmışlar ama her geçen gün halk açı içinde kıvranmaya başlamış bir gün yılanın büyüğü muhtarın oğlunu da zehirlemiş ve canı yanan muhtar hemen kükremiş bu yılanların başı ezilsin vede yok edilsin diye emirler vermiş ve nerede bir yılan görülmüşse oracıkta öldürülmüş ama buna da bazı yılan severler tarafından itirazlar yükselmiş bundan rahatsız olan muhtar bunları yok etmenin bir başka yolunu da akil adamlarına da sormuş.

--- Söyleyin bana ey sevgili yandaşlarım vede gönüldaşlarım bu yılan denilen haşerelerden kurtulmanın vede bunları kendileri ile yok etmenin bir yolu var mıdır diye. Hemen bir tane akıl dane atılmış iki büklüm efendim bu yılanları yok etmenin yolu akreplerdir demiş ve eklemiş biz akrepleri yılanların üzerine salar isek akrepler yılanları zehirlerler vede böylece yılanların varlıkları ortadan kalkar bunun üzerine size karşı olan tepkilerde azalır demiş muhtar bunu kabul etmiş ve akreplerle yılanları dövüştürmeye başlamışlar biraz akreplerden birazda yılanlardan zayiat devem ederken halk ta rahatlamış gibi görünse de içlerinde derin bir endişede yok değilmiş hani sonuçta ikisi de zehirli haşereler dir yok aslında bunların bir birlerinden farkları diye düşünürlerken yılanların bayağı azalması yada azaldığının sanılması üzerine bir rahatlama dönemi başlamış ve halk akreplere karşı mesafeli olsa da yinede akreplerden kısa bir müddet zarar görmemişler ama günlerden bir gün akrepler de yılanlar gibi insanları zehirlemeye başlamışlar.

--Yandık diye bağıran köy halkı muhtara koşmuşlar aman efendim bu kezde akrepler zehirliyor bizi diye feryadı figan etmişlerse de muhtar aldırış etmemiş yahu sizlerde bu haşerelerle yaşamanın yolunu bulun artık demiş köy halkı çaresizlik içinde zehirlenerek uyuşarak vede bazende açılar içinde can vererek yaşamaya çalışmışlar. Dileğimiz akrep-siz vede yılan sız bir köye de yaşamak dır inşallah!

30 Nisan 2017

-- Bir yanlış düğer bir yanlışla bertaraf edilemeye çalışılırsa arkasından gelen acı keder ve hüsrandır.

30 Nisan 2017 2-3 dakika 7 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar