Hasta Ziyareti

Hasta ziyaretine gidersiniz hastanın durumunu öğrenemezsiniz.

Düğün evine gidersiniz,düğünü ve dünürcüleri konuşmadan gelirsiniz.

Cenaze evine gidersiniz,merhuma yararı dokunan hiçbir sohbet dinleyemezsiniz.Bizim toplumumuzda adettir,nereye gideseniz gidin konu ya spordan açılır ya da siyasetten,çünkü birbirlerini uzun süre görmeyen insanların konuşabilmeleri için fırsat sunuyor bu gibi yerler.


Her zaman söylemişimdir;spor ve siyaset zengin adamların işidir ve hala aynı fikirdeyim.Siz hiç bir çiftçinin ya da esnafın kulüp başkanı ya da milletvekili seçildiğini gördünüz mü,zor görürsünüz.Mantık şudur;zengin kişinin seçilme ihtimali yüksektir,saygınlığı vardır ayrıca ekonomik gücü sayesinde halka kolaylıkla sözünü geçirebilir,onları istediği istikamette yönlendirebilir.


Geçen akşam uzaktan bir akrabanın evine ziyarete gittim-annesi hastanede yatıyordu,akciğerlerinde kist varmış ilaç tedavisine başlandı ve amaliyat olacak annem gibi severim kadıncağızı,benim kursağımda ekmeği çoktur,kendisine acil şifalar diliyorum-ama gittiğime de bin pişman oldum.Çay ikram ettiler,sıcak sıcak yudumlarken ansızın boğazıma diziliverdi,ne yapacağımı bilemedim kalkıp gitsem henüz beş dakika olmadı geleli,büyüklere karşı ayıp olacak.


Kaçan kovalanır derler ya,ben siyaset konuşmaktan kaçtıkça gittiğim her yerde siyaset konusu açılıyor her nedense.Biz ya derdimizi anlatamıyoruz ya da anlayanlar bizleri istedikleri gibi anlıyorlar,zaten bu kişilerle anlaşmanız çok zor önünüze koca bir set çekip sizden bu seti aşmanızı istiyorlar,peki o zaman anlayacaklarlar mı,hayır.O halde neden kendimi boş yere üzüp onlara derdimi anlatmak için dil dökeyim ki?


"Ben buraya teyzenin durumunu öğrenmeye geldim,siyaset konuşmaya değil;birbirimizi boşuna kırmayalım," demek ona en iyi cevap oldu sanırım.

07 Aralık 2023 1-2 dakika 406 öyküsü var.
Beğenenler (3)
Yorumlar