Hewal

Hewal, değerli toprakların savaş çocuğu, olağan üstü güzelliği, dokuzlu yaşlarına düşen coğrafyanın savaş çocuğu. Sevdiği insanların öldüğünü gördü, değerli topraklar neydi? Güçlü olmayı öğrendi çocuk, beyaz adamdan topraklarını korumalıydı.Beyaz adam kimdi ? O olmayanları olduranları anlamsız bakışlarla yargılıyordı..Yargılamayı zoraki öğrendi..Öyleydi Mezopotamya,çocuklar,analarının gözyaşlarını silerek büyürlerdi..
Ve,
Aynı yaşam içersinde Batılı çocuğu, renkli iletişim kutusunda gördü. Beyaz adam ona sadece seyretmeyi buyurdu. Hewal anneler gününü öğrendi, güldü, savaş çemberi içersindeki ağır travmasını ertelemeliydi, kırlara koşmalı annesine papatyalar toplamalıydı.Annesinin bir günü olduğunu artık biliyordu..

Sabahın erken saatlerine aldırış etmeden, saçlarını rüzgâra bırakarak evden ayrıldı, uçsuz bucaksız Bozkırda, papatyalar bulmalıydı. Anneler günü önemli bir şey olmalıydı. Bastırılmış duygularını kontrol edecek yaşta değildi, annesinin saçlarına kır çiceklerinden taç yapacak, ona sarılacak, göğsünde uyuyacaktı.Bugün jenderma nasılsa gelmeyecekti..Çünkü annesine Devlet bir gün lütfunda bulunuyordu.

Babasını düşledi..Uzndıkça uzandı,çiğ düşmüş çimlerde patiska Mavisi Göyüzüne Türküsünü söyledi..Babam oralarda biryerde olmalı... Ergüvan kırmızı eteğini yukarı doğru kaldırdı ,çok ama çok çiceke toplamalıydı..

Çalılıkların arasından geçişini gerçekleştirdi, askerlerin bağırışlarıyla ürperdi, kayanın arkasına saklandı, beklemeliydi kolay değil, topraklarından papatyalar toplamak. Gürültülü yaşamlara alışık ruh haliyle bulunduğu yerden toprağı adımladı, kulaklarındaki uğultular, bedenini göğe savuran dehşeti izliyordu.

Çizdiği resimleri içinden dışarı doğru yönleniyor annesinin güzelliği gözlerinin önüne serilmekte.

?'Üşüyorum, hiç kimseyi göremiyorum, bugün anneler günü, anneme çiçeklerle örgülü taç yapmalıyım, semi bir daha göremeyeceğim'' Hewal bitişlerin ne olduğunu biliyordu,''Sanırım ben öldüm ?' dedi.
Annesi bulutların üzerinde sanki yağmur yağacak..Anne,Allah Dünyayı seviyor ama çocukları sevmiyor..Bir gözyaşı damlası yağmura karıştı..Şimdi konuşsun Fıratın Doğusu,Batısı..Gazete manşetleri,şanlı medya görselden geçti haberi..
?' Hewal adında Kürt çocuğu askeri bölgede mayına basarak öldü'' Papatyalar kırlarda mayınların arasında yeşeriyor benim Coğrafyamda..Bugün varsın anneler günsüz kalsın..

29 Ekim 2013 2-3 dakika 18 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar