İki Elma

İki Elma

Küçük bir kız elinde iki elma tuttu. 

Sonra annesi küçük prensesine nazikçe ve gülümseyerek sordu: "Elmasım, annene iki elmadan birini verir misin?" 

Kız annesine birkaç saniye baktı ve sonra aniden bir elmayı ısırdı ve ardından hızla diğerini. Kadın yüzünde bir gülümsemenin donduğunu hissetti ve hayal kırıklığını belli etmemeye çalıştı. Sevgili kızının onunla paylaşmak istememesine üzüldü. 

Aniden kız ısırılan elmalardan birini uzattı ve şöyle dedi: "Anneciğim, bunu al.., tadı daha güzel!"

Unutma: Ne kadar olgun, deneyimli ve farkında olursan olun, asla başkalarını yargılamak için acele etme. Her bireye kendini açıklama şansı ver. Zira gördüklerin çok aldatıcı olabilir.

Demem o ki..; yalnızca büyük resmi gördüğümüzde, genellikle başka bir kişinin eylemlerinin ardındaki gerçek güdülere aldanırız. 

Saygılarımla 

06 Aralık 2022 30-60sn 23 öyküsü var.
Beğenenler (4)
Yorumlar (4)
  • 15 ay önce

    Çok doğru olgunluk yaşta değil baştadır ön yargılı olmamaya güzel bir örnekti öykünüz Mehmet bey

  • 15 ay önce

    Okurken bile ön yargılı olmak; ne garip insanlarız... Çok doğru bir tespitin sonucunda, eylemin sonuna gelmeden karar vermemek en doğrusu... Dediğiniz gibi ön yargı zihnin at gözlüğü.. Kim nerden, nereye hangi açıyla bakarsa o şekilde alınıyor karar/lar... Güne seçilmeyi hak etmiş elma tadın bir öykü...

    saygımla, kutlarım.