İlegal

Uzaktan net anlasilamayan,siyah giyinimli karartilar görünüyor evin balkonunda. yaklastikca eve, bunlarin hic tanimadigim insanlara ait karartilar oldugunu anliyorum, icimde korkuyla karisik bir sürü duygu olustu bir anda. iki kisiydi, kendi aralarinda bir seyler konusuyorlardi.o kadar önemli olmaliydiki, beni fark etmiyorlardi bile. biri daha yaslica, kisa,zayif,siyah sacli, lacivert takim icine beyaz giyinmisti. jilet gibiydi, atik ve hareketliydi, sertti. digeri, uzun siyah bir pardüsö giyinmis, biraz daha irice ve boyluycaydi, tuaf birde sapkasi vardi. elinde ikide bir agzina götürdügü uzun emzikli sigara vardi. o, daha cok dinliyor, arasira cevap veriyordu. bir anda ikisi durdu, gözlerini korkak ve utangacca merdivenlerden yukari cikmaya calisan bana dogru yönelttiler. onlar farketmeden sessizce yandan sivisir, iceri girecegimi saniyordum. ama kiskivrak yakalanmistim, ya bagiracaktim, yada aglayacaktim. annem taki yetismeseydi.....gel oglum bak dayilarin burda, hadi onlara merhaba de...bu güne kadar dayilarimi hic görmemistim. onlarda sanki biraz rahatlamis gibiydiler. ben bir kedi gibi yumusamistim, gevsedigimi hissettim. kisa boylu sert olan, dayim, digeride dayimin ogluydu. dayim alisik olmadigim bir uslupla , gel bakim buraya kerata dedi. elini basima atip saclarimi oksamaya basladi , annem dayilarimin uzunca bir süre bizimle kalacaklarini söyledi. aradan bir kac hafta sonra cok iyi anlasir olmustuk, ama bir seyden hep cekiniyordum. belinde sürekli tasidigi, hic cikarmadigi bir siyah tabanca vardi. ara sira onlari talim atislari yaparken görürdüm. sonradan , anlatilanlardan olayin ic yüzünü anladim. cukur ovada yasiyorlardi, bir kan davasi münasebetiyle uzakta olan kiz kardeslerine, yani bize saklanmaya gelmislerdi. giyimleriyle, kabadayi,sert. yigit hal ve tavirlariyla köylününde dikkatini ve hayranliklarini kisa zamanda kazanmistilar.oglu o kadar olmasada dayim gercektende mafyavari bir tipti. cok cesurdu. hayat dolu bir insandi. cogu zaman bahceye iner taze domates, aci biber toplar , menemen ziyafeti cektirirdi bize..bir ay araylaydi sanirim eve geldigimde , evimizin bayagi bir karabalik oldugunu gördüm.... 8- 10 kisi kadar vardilar , oldukca neseli bir sohbetleri vardi. bunlar dayimin adamlari olmaliydilar. bir tanede beyaz kurt köpegi, bize hediye getirmislerdi. disarida elektirik diregine baglamislardi. cok vahsi bir kurt köpegine benziyordu... oglum diye cagiriyorlardi. ben sevmek istiyordum bana fazla yaklasmamami, dikkat etmemi sürekli söylüyorlardi. bir defasinda az daha zincirlerinden kopacakti dayim korktugumu görünce ,simdi anladinmi ne demek istedigimi diye azarladi beni.... bir hafta gecmistiki aradan iki bayan, bir erkek misafirleri daha geldi. bunlar öncekilerine pek benzemiyorlardi. bayanlardan genc olani cok güzel bir bayandi , günes sarisiydi saclari, yabanci uyrukluydu, bir almandi, diger ikisi türk kari koca idi amerikadan gelmislerdi. tuaf seyler, ilginc seyler oluyordu aklim fazla almiyordu olup bitenleri, dayimin isleri, sen ne cabuk tezgahi hazirladin, baglantilarini kurdun. hayret............alman bayan bizde kaliyordu diger ikisini sanirim baska bir yere yerlestirmislerdi. ama sürekli bir araya gelip arabayla bir yerlere gidiyorlardi birlikte. o amerikadan gelen bayanin bir ayaginin protezli oldugunu gördüm. nerdeyse gövdeden asagiydi bu protez, yurt disina cikaracaklari mali bu protezin icinde saklayarak götüreceklerdi. gece gec saatlere kadar hummali bir calisma yürütüyorlardi. arta kalan kenevir dallarini atese attiklarinda cok tuaf bir koku yayiliyordu etrafa , bir hafta sonra isleri bitmis olacakki , yabanci misafirler gitmisti , dayimin oglu bu islere fazla karismiyordu, agustos böcegi gibi saz caliyor, kizlarla flört ediyor, iyi bir elektirik tesisatcisiydi, nerdeyse civar köylerin tümünün elektiriklerini o cekmisti..... dayim ellilerindeydi ama saclarinda tek bir tane beyaz yoktu. bir gün bir akraba ziyaretine giderken asiri hizdan trafik kazasinda veda etti her seye, o na kalsa zor giderdi, inatciydi rizasini almak pek kolay degildi...... belki o bunu hic hesaplamamisti........

25 Aralık 2010 2-3 dakika 15 öyküsü var.
Yorumlar