İnat

"Benim evliligim de  bir inat ugruna oldu.Zengin bir kızdi vardı gùzeldi de ailesi,akrabasi benim üzerime ne kadar düşmüşlerse de ben istemedim.O zamanlarda cok yakışıklıydım tabi hali vaktimiz de yerindeydi,küçük bir mahallede  market işlettigimizden  sevenimiz de coktu sayanımız da. Babam da tanınır  güvenilir kimselerdendi.Askerligimi de yapmıştım o yıllarda askerligini yapmayana ve işi gücü olmayana kız vermezlerdi.Bizimkiler beni evlendirmeye kararlıydı sabah akşam ısrar ediyordu ama aşık oldugum kız da yoktu böyle bir düşüncem de.Utanır olmuştum artik ne zaman  sokaga cıksam yolumu kesip tanidıgım tanımadıgım tùm kızların isimlerini birbir sıralayıp kafamı şişeren  yaşlı amcalar oluyordu.

'Sen hic evlenemezsin' deyince bir akrabamız   kafamın tası ativerdi.Hiç tanımadıgım yan komşumuzun kızını isteyince onlar da verdiler.Ìnsanın aklına gelmeyen başına gelirmis derler ya ìşte benim esir hayatım o günden beri başladı.Aradan yıllar gecti üc kız bir erkek cocugumuz oldu,onlar da evlendi ana baba oldular torumlarim gelir bazen yanıma özlerim onları.

'Bu yaşta ayrılık olur mu?'diyeceksiniz  haklısınız ama yapacak  başka çarem kalmamıştı ki.Sen ne kadar sabrettikçe  karşindaki daha fazla üzerine gelmeyi hüner biliyor her nedense.Üzmemek için üzülürsün,kırmamak icin kırılırsın  kîymetini yine de bilen olmaz."

İkindi güneşi vururken yüzùmùze mayışsak da sohbetine doyum olmuyordu Mustafa amcanın.Bir dönem muhtarlık yaptıgını duymustum,onu sorunca da şòyle anlattı:

"Yìrmi yıldır muhtar olan birisi vardı,seçim yaklaşıyordu,o da adaylıgını acıkladı.Buraya kadar  herşey  tamam ancak' benden başka kimse muhtar olamaz' dercesine imalı imalı sözler sarfedince sonunu hazırladı ne yazık ki.Aday olmak,muhtar olmak aklımın ucundan bile gecmezdi,bir gecede kararımı verdim ve aday oldum.Bùyùk lokma ye bùyùk sòz sòyleme derler,ona cok iyi bir ders  oldu,eş dost sagolsunlar beni destekleyìnce  muhtar oldum.Dedigim gibi sadece bir dönem yaptım,ondan sonra da o arkadaş  bir daha kazanamadı. Lokantam vardı..."

Belki de anlatmak istemiyordu bu konuyu, sustu,çok çektigi belliydi.

"Yaşim hayli ilerleyince çalışamaz olmuştum,saglık sorunlarım başlamıştı,işleri de takip edemez olmuştum.Ben de ogluma  devrettim herşeyi.Sonra mi? O gazinodan bu gazino derken  yedi bitirdi  ne varsa.

16 Mart 2021 2-3 dakika 396 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar