İstanbul Gezisi

'Hülya gel bir kahve içelim.'
'Geleyim canım.'
'Nasıl geçti İstanbul gezin anlatsana?' diye sordu arkadaşı.
'Gözlerinin içi gülüyor. Yaramış sana. Doping etkisi yapmış sen de bu gezi. Bütün ayrıntısını istiyorum. Hiçbir yerini atlamanı istemiyorum.'
'Anlatırım canım elbette keyifle. Sen dinlemekten sıkılmazsan ben anlatırım.'
'Sıkılmam.Başla artık."
İstanbul gezisine gittim. Sultan Ahmet camisi saat 12'de açılacak dediler.Onun içini gezemedik. Dışında dolaştık. Bahçesinde oturduk .Biraz ileride Ayasofya vardı. Oraya girmek de 25 Lira. olduğu için gruptaki çoğunluk girmek istemedi. 65 yaş ve üzeri ücretsizdi. Müze kartı olanlar da bütün müzeleri ücretsiz gezebiliyorlardı. Çoğunluk 'Biz bir kaç kişiyi burada saatlerce bekleyemeyiz' dediler ve girmek istemediler. Böyle gezilerde elbette çoğunluk ne derse o oluyor.'
'elbette' dedi Hülya. 'Bir kişi için bir otobüs kişi beklemez.'
'Daha sonra Yerebatan Sarnıcını gezdik. Oraya giriş beş liraydı. Herkes girdi gezdi. Çok güzeldi. Çok değişik bir atmosferi var oranın. Öyle mutlu oldum ki anlatamam. Biliyorsun İstanbul'u gezmeyi hep arzuluyordum.
Oradan çıkınca Gülhane Parkını gezdik. Çok bakımlı bir park. Kocaman kocaman ağaçlar var. İstanbul'un tarihi gibi, eski sanki oranın ağaçları da. Oradan çıkınca da yürüyerek Mısır çarşısını dolaştık. Arkadaşlar saatlerce çıkamadılar. Gruptakiler geç gelenlere çok kızdılar. Ben hemen biraz başını dolandım çıktım. Hep aynı şeyler işte. Hepsini görsen ne var sanki? Ama kadınlar bakmaya, gezmeye doyamıyorlar bilirsin ya..?'
İki arkadaş gülüşürler.
'Daha sonra da balık ekmek yedik. İstanbul'a giden balık ekmek mutlaka yemeliymiş. Bir de Eyüp Sultan'a gittik. Ama orada da cuma saatinde erkekler namaz kıldığı için camiye yine giremedik. En sonra da minyatür parkı dolaşarak gezimizi sonlandırdık. Minyatür parka giriş beş liraydı ve çok güzeldi. Her tarihi eserin küçük minyatürünü yapmışlar. Çok harika bir parktı. Ben çok beğendim.Gezimiz güzeldi.
Ben çok keyif aldım.'
Hülya arkadaşına gıpta etti. Biraz da kıskandı. 'Belli canım belli. Yüzünde gülücükler açıyor' dedi.
'Bu gezi doping etkisi yaptı bende. Geldim hemen kolları sıvadım temizlik işine giriştim.Bayram temizliğimi de hallettim.'
'Ohh ne güzel'
'Ara sıra gezilere gitmek insanın ruh sağlığına iyi geliyor.
Bana da iyi geldi.
Başka bir zaman yine gidip müze kartı almalı ve bütün eserleri dolaşmalı diyorum.
Müze kartı 30 liraymış. Müze kartın olunca bütün eserleri o kartla gezebiliyormuşsun.
İstanbul'un bütün eserlerini gezip dolaşmayı istiyorum.
Ama çok yorulmuşum.
Bir de bugün cam silerken düştüm.
İyi ki dışarı düşmedim.İçeri düştüm.
Nazar mı değdi nedir?
Bir beş dk. kalkamadım.
Öldüm mü acaba dedim.
Ölmemişim...!!
'Ayy!' dedi Hülya 'Ne diyorsun. Aman tanrım!'
'Bir yerlerim kırıldı mı acaba? dedim ama bir süre acı çektikten sonra baktım, her organımı hissediyorum.'
'Alemsin sen!'
'Ama ilk düştüğümde çok canım acıdı.
Sonra acım hafifledi bir derin nefes aldım.
Birine bir kötülük mü yaptım acaba? Nazar mı oldum acaba? diye düşündüm durdum bugün.
'Ahh canım kıyamam sana. Geçmiş olsun. Çok üzüldüm.'
'Arkadaşlar camilerin içini gezemedikleri için çok üzüldüler. İşte böyle arkadaşım gezi güzeldi ama kötü düştüm. Hala belim acıyor.
'Kıyamam sana canım!
'Ne diye geldiğin gibi temizliğe giriştin sanki sen de? Yorgun yorgun!'
Yaaa işte bayrama az kaldı biliyorsun. Şu bayram temizlikleri.
'Ayy! Sorma arkadaşım. Benim de bayram temizliklerim var. Kalkayım ben. Kahve için teşekkürler. Seni dinlemek çok keyifliydi. Gitmiş kadar oldum. Bir gün birlikte de gidelim.
'Gidelim canım.'

07 Mart 2015 3-4 dakika 92 öyküsü var.
Yorumlar