Kanatlanıyor Bunlar

O gün bayağı yorucu bir gün geçirmiş, neredeyse ayaklarımda, vücudumda derman kalmamıştı... Üç harfliler durmadan rüyama giriyor, çıkıyor bir daha giriyor ve beni rahat bırakmıyorlardı... İnsanda o üç harfliler ile rüyada karşılaşınca, bir kötü oluyor bir kötü oluyor, sormayın gitsin. Ha siz o üç harflileri diyorsunuz, onlar değil, onlar değil... Hani bu market olan üç harfliler, ben onlardan bahsediyorum...

Güçücücük limitli kredi kartım, son hızla gelip başımın üstünde durdu. Bana dönerek ''Hadi atla da seni gezdireyim biraz.'' dedi... Bindik mecburen ... Bir süratli gidiyor, adeta uçuyoruz göklerde. O üç harflilerin önünden geçiyoruz, daldık birisine. Marketin içinde rafları dolaşıyoruz, ama nasıl bir de bana sorun, ralli yapıyoruz adeta markette...

Raflara bakıyoruz her şeyin fiyatına zam gelmiş. Süratle çıkıyoruz marketten, öbür üç harfli markete dalıyoruz. Kartım bana dönerek ''Bak sen daha emekli maaş zammını bile almadın hemen fiyatlara giydirmişler.'' Uyku sersemliğindeyim hala ''Ne giydirmişler anlamadım.'' Kartım bana dönerek ''Uyu sen daha uyu uyanamadın fiyatlara diyorum iyi geçirmişler.'' Durum birden elimi kafama vuruyorum ''Ah ulan ah bende bunun hesabını sormaz mıyım?'' Kartım gayet sakin ''Sormazsın sormaz, ben seni bilmez miyim.''

Bir şeyler alsak da bari bir iki marketten girmişken, öyle dönsek eve diye düşünüyorum, ama sadece düşüncede kalıyor. Rakamlar rakamlar başımın üstünden adeta resmi geçit yapıyor. Patates otuz lira, soğan yirmi lira, elma kırk lira, maydanoz, dereotu bile on lira ... Of ki offff! Nasıl çıkarız bu işin içinden...

Çikolataların bile fiyatı artmış. Artık torunlara bile çikolata alırken kırk kere düşüneceğiz herhalde. Kartım ''Ben varım ya ne düşünüyorsun cırt cırt çekersin.'' Vay be kıyağına bak kartımın bana yaptığı. ''İyi de ekstre geldiği zaman ödememe de yardım edersin o zaman.'' Mırın ve de kırın sesleri havada şöyle bir gitti geldi kartımdan. ''Vallahi ona ben karışmam ekstre atlatırsın asgarisini ödeyip.'' iyi be oda var doğru ya... ''İyi de o zamanda faiz iteliyorsun bana.'' Kartım durur mu... ''Vallahi ben itelemiyorum banka iteliyor benim bir günahım yok.'' Öyle diyorsun yani...

Ne zaman bitecek bu rüya yahu! Rüya demek de doğru değil kabus kabus bu resmen. Jet gibi uçuyoruz marketlerin içinde, ama her ne hikmetse bir şey almaya kalktık mı kartımdan çıt yok. Kartım ''Bak sana küsüyorum ama ha!'' Kartım bu hemen cevap hazır ''Bana ne küsüyorsun bilader baştakilere küs, ben sana yardımcı olmaya çalışıyorum.'' Peh peh peh ki peh! ''Ne yardımcısı ancak içeri atıyorsun beni, bundan sonra az kullanacağım seni .'' Kıs kıs güler kredi kartım ''Çok gördük öyle söyleyenleri çok gördük sonrada hepsi kucağımıza düştü düşüyor da sende geleceksin yine benim kuvvetli kollarıma.''

22 Ocak 2024 2-3 dakika 631 öyküsü var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (1)
  • Üç harfliler hayatımıza girdiler hocam,kolay kolay çıkmazlar. Harca harca bitmez diyerek tüketime özendirdiler. Selamlar.