Kaptan

Kaptanmış yaş 75, kızı balkondan bağırdı,
'' Şunun koluna gir düşecek, bıktık artık ya ?'
Başında Gemici Beyaz şakası, içten ağlayışlı bakışıyla koluna girme eylemimi elinin tersiyle geri çevirdi. Yardım etmekte ısrarcılığımı sürdürdüm,
'' Canım çay içmek ister ?' dedi.

Çay davetimi kabul etti, ayakta durmaya direnişe hayran kaldım. Beyaz pantolonuna eliyle ütü yapmaktaydı.47 ülke binlerce insan, koca fabrika sahibi Kaptan sana ne oldu.

?'78 Baharında canımı kaybettim, iki oğlum birde şu balkondan bağıran kızım oldu. Karım Dünya güzeli iğne oyalı başlımı kaybettim. Kendimi işe verdim, karımı unutmak kolay olmadı, çocuklar okudular, iş, güç edindiler. İşlerimi çocuklarıma devrettim, aşık oldum ?'

Anlatırken gözlerinin içi gülüyordu beklide anlatıma ihtiyacı vardı.

?'Çocuklarım düşman oldular, evlenemezsin o kadar mal-mülk başkasına mı kalacak, aileye hissedar mı sokacaksın''dediler.

?'Tüm her şeyimi onlara bıraktım sevdiğim kadını aldım, evimiz bizimdi. Senelerce birlikte mutlu yaşadık, aç kaldık, susuz kaldık, çocuklar bir gün olsun kapımızı çalmadılar. Karım hastalandı tedavi giderlerini karşılamakta zorlanıyordum, bakamıyordum ve onu kaybettim''

Kızımın yanına sığındım, gelinlerim beni evlerinde istemediler öksürüğüm çocuklara hastalık bulaştıracakmış.
Kızını çok sevdiğini söylerken ağlamasını durduramadı. İkinci çayı içtikten sonra isteksiz kalkışı dayanılacak gibi değildi. Çay veren çocuk,
?'Bu adama yazık ya, çocuk gibi azarlıyorlar, kaç yıldır balkonda oturuyor'' diyince hayata siktiri çekmeye karar verdim. Kaptana telefon numaramı verdim, istediğinde beni çaldır, ben seni alırım evden, çay içer, balık tutarız dedim.
İki gün oldu hala aramadı, ben arasam mı acep.

Başını yaslayacağın omuzu trilyon versen bulamazsın. Yârinden başkası yalan, kıymet anlaman için Kaptan olmaya ne gerek. Yaşamı ertelemeyin dostlar.

31 Ocak 2013 1-2 dakika 18 öyküsü var.
Yorumlar (1)
  • 11 yıl önce

    beni çok duygulandırdın Cüneyt bey kaptanı okuyunca hayat işte bu dedim!!