Kara Bir Gün Değildi Çok Şükür

Bazen böyle toplanırız, çok sık olmasa da akrabalar birbirimizin evinde yaz geceleri. Kışın tabi herkes çalışıyor işte güçte çok fazla fırsat olmuyor. Geçtiğimiz cumarteside öyle oldu, bekâr bekâr takıldığımız Ankara'da oğlumcum ile amcakızının evine gittik hep beraber aşağı yukarı on kişi kadar vardık diğer akrabalar ile birlikte cümbür cemaat...




Evleri de müsait olduğu için ta dört beş sene öncesinde bir erkek alman kurt köpeği almışlardı; adı da Kara, ismi gibi de öyle kara sevimli bir kurt. Bazen Gurt diyorum, hiç alınmıyor. Eskiden olsa bayağı korkardım da köpeklerden, daha sonraları bayağı bayağı alıştım. Bir de akıllı hayvan görseniz şaşarsınız. Bizleri daha önce de görmüş olduğu için, hiç yadırgamadı da havlamadı da Allah var didişmedik de hırlaşmadık da. Oyuncu mu oyuncu, bahçede dört dönüyor, gözlerde velfecri okuyor. Aramızda çocuklarda dâhil köpekten korkan kimse olmadığı için hepimiz rahatız. Kara aşağı, Kara yukarı, Kara gel, Kara elini ver, Kara topu tut, Kara sus havlama laflar öyle havada uçuşuyor. Hani derler ya çocuk olan ev de dedikodu olmazmış diye, hem vallahi köpek olan yerde de olmuyor dedikodu. Onun ile ilgilenmekten dedikoduya zaman bulamıyorsunuz. Bir hastalığı varmış garibimin, o sebep ile biz etleri mangalda kızartırken melül melül baktı, benim de içimin yağları eridi ne yalan söyleyeyim, üzüldüm bayağı hayvancağızın durumuna et yedirmedikleri için...




Bir ara elimde ki çukulatalı yaş pastaya hamle yapar gibi oldu ise de Kara Bey, ''Hmmm seni gidi yaramaz kerata uslu dur bakalım Ahmet dayının pastasına doğru sakın hareket çekeyim deme''azarını işitti mi, aynen kös kös geri adım attı, ben de içimden derin bir oh çektim. Bir yandan da acıdım hayvancağıza. Ha bu arada Kara'nın dayısı olduk şaka maka...




Sohbet muhabbet derken ''Tatile gidince ne yapıyorsunuz''dedim. Veteriner kliniği varmış oraya emanet ediyorlarmış. Koşturdu durdu bahçede Kara Bey. Kısırlaştırmışlarda hayvancağızı, azgın zamanları da geçmiş. Yemeğine doğru hareketlendiniz mi hırlıyor biraz o kadar. Dayanıyorlar suni mamayı hastalığından dolayı, bıkmış hayvan da, bir düzelse, bayram yapacak hem kendi hem bizimkiler. Aşırı gürültüsü huysuzluğu yok.




Hayvanlar bile insanların davranışlarından, sözlerinden, gözlerinden çoğu duyguyu anlıyorlar. Aşağı yukarı uzun zamandır görmemiştik hem Kara'yı hem birbirimizi, hasret giderdik karşılıklı, iyi de oldu be yine de şu yaz günü, ilerleyen saatlerde hava serinlese de yaz günü zararı yok. Ayrıca ikramlarda mükemmeldi ellerine sağlık diyelim ev sahiplerine. Karalı bir günse de yaşadığımız, çok şükür kara bir gün değildi, kaynaştık dertleştik akrabalar iyi oldu iyi...

03 Temmuz 2012 2-3 dakika 636 öyküsü var.
Yorumlar