Kedinin Keyfi

Sıcak soğuk,kar yağmur,gece gündüz demeden avlanması için dışarıya bırakılan sokak kedisi ile bir eli yağda bir eli balda olup akşama kadar balkonda keyif çatan ev kedisinin konuşmasıdır bu:

-Sende hiç akıl yok mu?

-Var ama açlıktan ölmek istemiyorum kimse benimle ilgilenmiyor.

-Benimle de ilgilenmiyor.

-Nankörlük yapma,sıcak sudan soğuk suya elini değdirmezsin,en pahalı mamalardan yersin,sıcak yataklarda yatarsın, her ay veterinere kontrole gider benim kadar hastalanmazsın,Allah'tan belanı mı istersin?

-Sen de benim gibi olabilirsin?

-Bu halimle mi?

-Ne varmış halinde,ben de senin gibiydim eğer söylediklerimi yaparsan el üstünde tutulursun.

-Seni dinliyorum.

-Sahibinin gözüne gireceksin,bunun için herkesin evde olduğu bir anda fareyi yakalayıp getireceksin evin ortasına,onlara göstere göstere fareyle köşe kapmaca oynayacaksın böylelikle onların güvenini kazanacaksın.Ancak bu davranışını sık sık tekrarlayacaksın hep fare yakalayacaksın diye şart yok; yılan olur,kurbağa olur,kuş olur...

Bu hikayeden çıkaracağımız dersler şunlardır:

1.Bazı doğrular gerçekleri yansıtmadığı gibi bazı gerçekler de zaman zaman doğru olmayabilir.

2.Tüm canlılar alemindeki kural şudur:Kimileri keyfine göre yaşarken kimileri eziyet içerisinde yaşarlar.

3.İşi bilip de işe gitmemek,nankörlüğün ve namussuzluğun tescilli belgesidir.

4.Cefa,bazen cezaları da içerebilir.

5.Güven,bazı hataların göz ardı edilmesine olanak tanır.

15 Ocak 2024 1-2 dakika 404 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar