Kendi Elektriğimizi Kendimiz Üretiyoruz

Son yıllarda epey yeni baraj yapıldı güzel yurdum Türkiye'de, eskiden hatırlarım Gürcistan'dan Bulgaristan'dan zaman zaman elektrik alırdık... Sanırım son on on beş yıldır da böyle bir ihtiyacımız yok. Kendi elektriğimizi kendimiz üretiyoruz.

Şimdilerde bazı fabrikalar çeşitli yollar ile kendi enerjilerini üretip maliyetlerini de düşürebiliyorlar... Tabi bu da daha ucuz mal üretip, gelirlerini artırma yolunda o kuruluşlara önemli bir avantaj sağlıyor. Ucuz enerji daha fazla kâr olarak işletmecinin hanesine yazılıyor...

Biz de evimizde kendi elektriğimizi kendimiz üretiyoruz. Şaşırdınız değil mi? Şaşırmayın canım siz de isterseniz kendi evinizde kendi elektriğinizi üretebilirsiniz... Nasıl mı? Çok basit, bizim gibi yapın. Bilmece gibi konuşuyorsun sen de Ahmet, dediğinizi duyar gibi oluyorum. Hem beş kuruş para çıkmayacak cebimizden hem de ev alabildiğine aydınlanacak. Vallahi biz birbirimize sarılarak birbirimize sürekli elektrik veriyoruz. Hele de kızım ile hemen hemen her gün iki üç kere sarılırız birbirimize... Kapıdan girdim mi hanımla sarılırız, sabah giderken işe yine sarılırız... Hem de en güzel elektrik bu, insanı çarpmıyor. Çarpıyor da çarpmıyor.

Lambalar sönmüş olsa bile yakarız mumları, dolarız bir odaya, öyle vermeye çalışırız elektriğimizi... Mum ışığında günün anlatılarını yaparız... Sadece sarılarak değil, sözcükler ile de birbirimize elektrik veririz. Temel fıkralarından çok güzel elektrik hatları geçer mesela... Hatunun şarkılarından bazen çok güzel elektrik geçer, zaman zaman ben de karga gibi sesim ile ona eşlik etmeye çalışırım, o da bana Pavorotti muamelesi çeker, hiç hakkım değilken hem de...

Bazen oğlan yatakta yatıp telefona bakarken, giderim ayağına gıdık atarım. O işte biraz tehlikeli elektrik olabiliyor bazen, tehlikeli dediysem, en fazla ''Babaaaa yaaaaa!'' der. Ben de ''Susss kerata.'' der zeytinyağı gibi üste çıkmaya çalışırım. Annesi de öbür odadan ''Dokunma oğluşummmmaaa.'' diye sert çıkarsa da ben kaale almam...

İşte böyle bizde ki elektrik üretimleri... Trafo yok, priz yok, kablo yok, sigorta yok, sigorta da olmadığı için sigortaların atması da yok. Sevgi var, aşk var, muhabbet var. Aman TEK''in yani Türkiye Elektrik Kurumunun kulağına gitmesin, gelip de kapımıza kaçak elektrik mi kullanıyorsunuz siz yoksa deyip işlem filan da yaparlar mı, bilemedim ki?

25 Aralık 2018 2-3 dakika 625 öyküsü var.
Yorumlar