Kertenkele

Nedir benim bu sıcaklardan çektiklerim; sade benim mi, herkesin çektikleri de aynı sayılır. Aslında her mevsimin kendine göre güzelliği olsa da yaz tabi ki kışa nazaran, birçoğumuz için daha sevimli bir mevsim. Sebze bol, meyve bol, sıcaktan korunmak daha kolay, soğuğa göre, ama sıcak havalarda da sinek, sivrisinek, hamamböceği, kertenkele ve bilumum haşarat da haliyle pek bir bol oluyor yaz aylarında...




Evimizin çevresi dağlık ve ağaçlık olduğu için kertenkele ve kertilenkeleler (Dişi kertenkele oluyor birazcık) az da olsa var. Her ne kadar sevmezsem de bu soğuk nevaleleri, çok da rahatsız etmezler beni uslu durdukları müddetçe, ama tabi çocuklar biraz farklı, gördüler mi Ayyyy! Uyyyyy! Vayyyy! Aha! da orda ünlemleri balkonda ya da bahçede isek havada uçuşuyor. Dönüyorum ''Oğlum, kızım o sizin beş yüz de bin de ve dahi belki yüz bin de bir ağırlığınız da, garip mazlum bir hayvanat, bir şey yapmaz korkmayın'' desem de, onları ikna etmek ve korkmamalarını sağlamak deveye hendek atlatmaktan, fillere maç yaptırmaktan daha zor. Velev ki kerten ya da kertilen kele kardeşler her neyse eve es kaza girmiş olsalar, benimkiler hemen başlıyor yaygaraya gecenin on birinde ''Babbaaaaa bizi babanneme götür hemen, ya da üç yıldızlı, iki yıldızlı, tek yıldızlı, hatta yıldızsızda olur bir otele götür'' Ya sabır çekiyorum derinden. Allah çektirmesin, bunlara da kertenkelelerin varlığını sakın çaktırmasın, yoksa yandığımın resmidir hem de en renklisinden...




Bir gün yine balkonda oturuyoruz bu yakınlarda nerden kertmiş de bizim duvara tayinini çıkartmışsa kerten arkadaş, lambanın yanında öyle duruyor, kimseye de zararı yok aslında, hatta bizim ona zararımız var belki, gürültü edip de sakinliğini bozuyoruz hayvanın. Çocuklar bunu bir gördü tavanda ''Baba babaaaa ahanda şurada, şunu bir terlikle kovalasana yaaaaa babaaaa'' Hem kız hem oğlan ikisi birden başladılar. Ben de aslan baba, onların kurtarıcıları pozlarında, ama hayvanı da öldürmeyeyim istiyorum. Sinekliği aldım elime ''Hoşt ulan hoşt kerten pist pist yürüüü taş arabası elimi sana bulamayayım'' diyorum. O arada hanım ile çocuklarda yerlere yatıyorlar gülmekten krize girdiler, çıkmaları da zor. Hanım döndü bana''Ne pist pisti ne hoştu ya sen kedi köpek ile karıştırdın bunları Aaaamet'' Kafamın tası iyice attı döndüm ''Pist pist hoşt hoşt bahane ben onları bir kerem size espri olsun diye söyledim gülün diye kertenlere hiç öyle seslenilir mi deh diyecektim aslında'' Yine gülüşmeler, yerlere yatmalar, debelenmeler...




Sonra döndüm kıza ''Şunu bir yakalasam da ev de bir kavanozun içinde beslesek, ne güzel olur değil mi çocuklar '' Bu sefer hanım da beraber üçü birden '' Ya baba babaaaaa Aaaaamet '' tekrar kıza döndüm '' Yemini suyunu da sen verirsin, ara da tasma takıp bahçe de gezdirirsin, kedi köpek istemiyor muydun sen kızım önce küçük hayvanlardan başla, sonra yavaş yavaş büyütürüz hayvanları, kediye köpeğe terfi edersiniz.''




İşte böyle yaz günü bir kertenkeleden hikâyeler çıktı dişe dokunur. Neler neler yaratmış Rabbim böyle bize ilhamlar verip de kertenkelelerden, kertilenkelelerden hikâyeler bile çıkarttırıyor...

22 Temmuz 2012 3-4 dakika 636 öyküsü var.
Yorumlar