Kim Olduğumu Biliyor musun

Ufak tefek bir adam olmasına rağmen türlü türlü huyları vardı onun ikna kabiliyeti yüksek,nice spikerlere taş çıkartacak kadar diksiyonu düzgün ve en önemlisi açıkgözdü,utanmak,yadırgamak nedir bilmez,tuttuğunu kopartır, inatçı ve ısrarcıydı.

Ceplerini yokladıklarında bir paket sigara alacak paraları yoktu,ne kadar kurtulmak istemişlerse de bu illetten bir türlü başaramamışlardı. Birisi dedi:

-Yolun üzerinde bir market var ona derdimizi anlatırız bize yardımcı olmaz mı?

- Verse verse bir paket sigara verir,dört kişiyiz,dört paket sigara vermesini düşünmüyorsunuz herhalde,dedi diğeri sohbete katılarak.

-Veresiye alırız,dedi diğer arkadaş kendinden emin bir şekilde,şehirden kaçmıyoruz ya.

Açıkgöz dediğimiz arkadaş devreye girdi: "Ben hepinize birer paket sigara alacağım ancak hafta sonu siz de beni görürsünüz artık."

Söylediğini de yaptı,arkadaşları hayretler içerisindeydi tabi,ağızları açık onu dinliyorlardı:

-Veresiye mi aldın?

-Yok.

-Tehdit mi ettin adamı yoksa?

-Yok canım daha neler,öyle olsaydı kıyamet çoktan kopmuştu,dağ gibi adam,benden çok güçlü,beni sinek gibi ezer ayaklarının altında.

-Hayrına mı verdi?

-Dilenciye benziyor muyum Allah aşkına,hem dilenci olsa yiyecek bir şey ister.

-Marketçi arkadaşın mıydı, hediye mi etti?

-Ne arkadaşım ne de tanıdığım bu marketten alışveriş yaptığımı hiç hatırlamıyorum.

-Çatlatma adamı yahu,çalmış olamazsın.

İşin sırrını şöyle açıklıyordu:

"Arkadaşlar ne tehdit ettim ne dilendim ne de çaldım'benim kim olduğumu biliyor musun,'diye sordukça bir kaç sefer kıl kaptı hani Kemal Sunal'ın bir filmi vardı çocukluğumuzda çok seyrederdik,köpeğinin ismi "Dayı"idi, çevredekiler ona bakanın yiğeni olarak hürmet gösterirlerdi benimkisi ona benzedi biraz,markete şöyle bir göz gezdirdim pek hijyenik değildi ayrıca alkol satıyordu,demek ki bir suçu olmalıydı ki suçunu ört bast etmek için ne söyledimse hiç itiraz etmiyordu." 

26 Temmuz 2023 1-2 dakika 411 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (2)
  • 9 ay önce

    Çok hoş bir yazıydı Hüseyin Hocam. Vallahi keyif alarak okudum. Böyle hoş deneme yazılarını çok seviyorum yaa...