Maaşımla Taşınsak mı

Bu sıralar herkes maaşını taşıma derdinde. Herkesin derdi benimde derdim, dedim o zaman. Bankalar kesenin ağzını açtı, promosyon yarışı son sürat. Tabi beni de sizi de arayan arayana. Bilmem ki hangi bankaya doğru seğirtsek?

Adı üstünde işte emekli, emekleye emekleye yaşıyoruz vesselam. Neredeyse bu promosyon olayı bir müzayedeye dönüşmüş gibi. ''Haydi yok mu artıran, arkadaki bankanın yetkilisi beş bine çıktı, evet, bekliyorum altı bin mi dediniz, daha daha yok mu, yedi bin diyor Z bankın yetkilisi beyefendi,'' Ben de taşınmak istiyorum maaşımla...

Nasıl taşınabilirim? Hangi banka daha fazla verirse, artık Allah kerim. Taşınmak zor olur mu? İyi bir nakliye şirketi bulmak lazım. Tabi bir iki de otomatik ödeme için fatura isterler. İstesinler biz de veririz. Fatura dediğin nedir ki alt tarafı bir kağıt parçası. Üstünde yazan rakama bak sen. Doğalgaz faturası beş on lira, elektrik oldu mu iki yüzü geçer...

Aklımda deli sorular. Hadi bu maaşımla taşındığım banka batarsa, öyle ya düşmez kalkmaz bir Allah. Yine de bir şey olmaz, o batarsa, alır maaşımı başka bankaya geçerim, netice de SGK' dan alıyoruz maaşı. Zırt pırt mesaj atıyorlar zaten bankalar. İyi de bunlar benim cep telefonumu nereden alıyorlar ve de biliyorlar? Ben telefonda bilgisayarda mesaj silmekten bıktım, onlar mesaj göndermekten bıkmadılar...

Ha tabi bir de şu var, sanki böyle bankalar peşime düşünce, ben de kendimi önemli biri gibi hissediyorum. Hatta hissetmiyorum, önemli biriyim be! Yoksa o kadar banka peşime düşer miydi ''Aman abi elini ayağını öpeyim, var ol, nur ol, pir ol, en büyük sensin, sen çok yaşa, ayağının turabı olayım ki bize gel.'' diye... Ben neymişim be! Hadi lan oradan, beş on sene önce yüzümüze bakmazdınız, şimdi can ciğer kuzu sarması olmaya çalışıyorsunuz, yemezler diyeceğim ama, olmuyor işte...

Maaşıma da sormam lazım. Maaşım ile de bir konuşayım, bakayım, bu taşınma işine nasıl bakar acaba? Bana ''Ulan zibidi otur oturduğun yerde mi der, yoksa, aman hadi gidelim, promosyonu alınca köşeyi dönersin mi der, bir ufak promosyona bankanı satıyor musun der, özel banka onlar fazla da takılma devletten şaşma mı, der, artık bilemiyorum.''

30 Ekim 2022 2-3 dakika 628 öyküsü var.
Beğenenler (7)
Yorumlar (4)
  • 18 ay önce

    Kutlarım şuncacık maaşla bile yazmaya değer satırlar bulmaya; güne düşene saygılar...

  • 18 ay önce

    Modern tefecilerin modernize kelime oyunları ... İnsanları nasıl ve nereden kandıracaklarını meslek edinen banka adı altında ki kandırıkçılar ...