Misafir

Türk aile yapımızda misafirlik çok önemlidir ve toplumumuzun 'olmazsa olmazları'arasındadır, bunu pandemi sürecinde yaşadık ne kadar yasaklar geldiyse ve ne kadar uyarılar yapıldıysa da dinler mi bizim milletimiz,cezasını öder yine biraraya gelip konuşur,gelenektir hem de insan olarak paylaşmak genlerimizde vardır.

Konuşana "sus",sofraya oturana"kalk"misafir gelene "git",borç isteyene "yok", davete "hayır", demek hiç hoş karşılanmaz bizim adetlerimizde.

Yorgun argın işten gelmişim,soğuk bir duş alacağım,çayımı demleyip müziğimi açacağım ve kafamı dinleyeceğim ya da ilgimi çeken bir program varsa,hayvan belgeseli gibi, onu izleyeceğim,tek planım bu,zaten gecenin ilerleyen saatlerinde ne yapılabilir ki?

Geldim eve köşede oturuyor arkadaş,sesi bozuk,gözleri sulanıyor,bazen hapşırıyor,kesik kesik öksürüyor ve burnu akıyor,belli ki üşütmüş.İyi anladık da bu hastalığı başkasına bulaştırırım diye düşünmez mi insan,hadi geldin diyelim,ziyaretin kısası makbul değil midir?

-Senin ilaç alıp yatman ve iyice terlemen lazım,diyorum,

-Biraz oturalım diyor,uykum yok.

-Temiz hava alman lazım, diyorum,

-Bak,pencereyi açıp kenarına oturdum,diyor.

Söylenmiyor canım işte,söylenmiyor,"hastasın da neden geldin o zaman?"

16 Temmuz 2023 1-2 dakika 411 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar