Misafir Beni Cin Sandı/ Unutamadıklarım

Ben kalabalık bir ailenin çocuğuyum köy yerinde, şehir gibi herkesin bir ayrı odası, ayrı yatağı yoktur. Büyükçe bir oda, üç kenarı tahta sekiyle döşeli gündüz üzeri kilim serili yastık minderle süslü...






Gecede o yastık minder toparlanır yer döşeği serilir en az bir döşekte iki kişi yatardık. Aynı oda da, bir babam ayrı yatardı, anam yanına en az üç çocuk yatırırdı... Bir gün teyzemin kocası bize geldi gece de kalınca anam yatağını başka odaya taşıdı. Kendi yattığı sekiye de o misafirin yatağını serdi bende altı yedi yaşlarında olurdum...






Anamla yatıyordum, bende anamla beraber başka odaya taşındık. Gece karanlıkta ihtiyaç için dışarı çıkmışım uyku sersemliğiyle ne bileyim her zaman yattığım odaya yatağıma geldim ben yorganın altına girdim yattım birde baktım bir el benim kafamı yokluyor. O kocaman odada bir gaz lambası oda dibinde kafese alınmış yani ışığı iyice indirilmiş dibine... Çok az ışık saçıyor göz gözü görmüyor adam titrek bir sesle babama seslendi ''bacanak'' dedi... ''Hele o lambanın ışığını ver benim yatağımda bir kıl yumağı gibi bir şey var kıpır kıpır canlı gibidir'' dedi babam ''korkma korkma bismillah çek'' dedi babam lambaya biraz uzak olduğu için hemen çakmağı çaktı bende çok korktum ne oldu diye... Babam şaka ile karışık bana kızdı güldü ''Allah seni öldürsün dedi adamı çok korkuttun.''Gerçekten de adamın dili tutulmuştu sonra beni görünce çok gülmüşlerdi... Babam anama seslendi kaldırdı herkes uyanmıştı o korkulu gece şenliğe dönmüştü... Her zaman aile bir araya toplandığında bir eğlence haline getirmişlerdi... Söyleyip söyleyip gülerlerdi o civarda da anlatmadıkları kimse kalmamıştı...






BESDİ CE

07 Ekim 2013 1-2 dakika 17 öyküsü var.
Beğenenler (3)
Yorumlar (5)
  • 10 yıl önce

    Evler daracık ama gönüller koskocamandı o zamanlar değil mi değerli yazarım.Teknolojinin azlığı belki biraz sorunmuş lâkin mutluluk daha fazlaymış.Şimdi ise evler geniş ve teknoloji harikaları ile dolu fakat kimse dilediği kadar mutlu olamıyor.

    Bu güzel ve nostaljik paylaşım için çok teşekkürler. Kaleminize ve yüreğinize sağlık...

    En derin selam,saygı ve dualarımla...

    👍

  • 10 yıl önce

    Evet değerli kalem kardeşim o daracık mekanda daha çok mutluluğu yakalıyorduk Şimdiyse her şeyimiz var huzuru yakalayamıyoruz

    İlgine çok teşekkür ederim

  • 8 yıl önce

    Besti ablamın geçmişten gelen güzel bir anı öyküsüydü o zaman da beğenmiştim değerlendirelim dedik tebrikler yürekten Ablama...👍👍👍

  • Bunu sevdim.....Keyfederek okudum. Tebrikler...

  • 8 yıl önce

    Güzel kardeşlerim ilginize çok teşekkür ederim var olun