Nasrettin Hoca ( Farklı Makamlar )

"Tarlada tüm gün çalışan hoca, biraz da gece gördüğü rüyanın etkisiyle işi gücü bırakır eve gelir..Hem dinlenmeye, hem ikindi çayı içmeye, hem de rüyasını gerçekleştirmeye..Hoca, gece minarede ezan okuduğunu görmüştür..Bakalım rüyası gerçek olacak mı?"...

___

-Hanım!..şu çayı getir de soğumadan içelim..Sonra ben camiye ezan okumaya gideceğim.

-Hayırdır hoca?..Sen hiç ezan okumadın ki şimdiye kadar..

-E ben hoca değil miyim?..Okumamıştım ama artık okumak istiyorum..Hem bu gece rüyamda öyle gördüm...Hadi hadi acele et sen..Vakit geldi..geç kalmayayım camiye..

-Tamam hoca tamam..Geldim işte..buyur çayın..afiyetle iç..

-oohh..sıcacık ve çok güzel demlenmiş..ellerine sağlık hanım..

-aaaa..ben demlerim de güzel olmaz mı hoca..afiyet olsun..Hem sesine versin Allah.

-Evet hanım..doğru söyledin..Ben hemen kalkayım şimdi..gelince yine içerim..
___

"Hoca telaşla evden çıkar, ama çıkarken eşşeğe de seslenir"

-Haydi bakalım uzun kulak beraber camiye gidiyoruz..

-Hoca eşeği niye alıyorsun..O'nun ne işi var orda?..

-Olsun..o da gelsin..hem ezan nasıl okunuyormuş duysun..Hanım bizi hiç ayrı gördün mü sen?..sonra arkamdan ağlamasın..niye beni de camiye götürmedin diye?..

-Tamam, tamam..nasıl istiyorsan öyle yap..Hem acele et..On dakika var vaktin girmesine..

-Haydi uzun kulakk..Camide herkes bizi bekliyor..
___

"Hoca büyük bir heyecan içinde caminin yolunu tutar..Onun bu telaşını gören komşusu, yolunu keser"

-Hocam selamün aleyküm..hayırdır ne bu telaş?..

-Aleyküm selaamm..bugün camide ezanı ben okuyacağım..uzun kulak da güzel okuyup okumadığımı söyleyecek..

-Hocam eşek ezandan ne anlar..hem sen hiç ezan okumadın ki şimdiye kadar?

-Sanane be adam..okumadım ama okumak istiyorum şimdi..hem uzun kulak her şeyden anlar..hoşaftan da, ezandan da..bizi tutma da gidelim..geç kaldık..

-Dur hocam ben de geleyim..hem ezanı hangi makamda okuyacağını söylerim sana..

-Hımm..tamam gel..ama çabuk gel..tüm hayallerimiz suya düşecek yoksa..

-Geldim geldim..Hocam hem yürü hem de beni dinle..bak beş tane makam var en çok bilinen..
şimdi söyle bakalım..Hangi makamda okuyacaksın ezanı..saba mı, rast mı, hicaz mı, segah mı, uşşak mı?..

-Hımm..demek öle ha..bak bunu hiç düşünmemiştim..neymiş bir daha söyle bakim?..

-Bak hocam söylüyorum..

Saba makamı, rast makamı, hicaz makamı, segah makamı, uşşak makamı..Tabi sana şimdi en çok hicaz makamı lazım hocam..

-Dur bir de eşeğe soralım..bakalım o ne diyecek..Uzun kulak söyle bakalım, hangi makamda okuyalım ezanı?

-Hocam napıyorsun, eşek ne bilsin makamdan, ezandan?

-Sen onu eşek sanma..o herşeyi anlar..bak ne dedi..

- Ne dedi hocam?..

- Sen bildiğin makamdan oku dedi..ben de nasrettin makamından okuyayım en iyisi..

-Fesuphanallahh..Tamam hocam, sen bildiğin gibi oku...madem eşek öyle söyledi..bir bildiği vardır..

" Ve onlar konuşurken, birden ezan okunmaya başlar camiden"...

---Allahu ekber, Allahu ekber
---Allaahu ekber, Allaaahu ekberr..

-Anaa gördün mü komşu, ezan dedik, makam dedik, uzun kulağa da sorarken saati kaçırdık..Bak ezan okunmaya başlandı bile..koş koş.."ezana yetişemedik, namaza yetişelim bari.".

"ezan okunurken birden, eşek büyük bir coşkuyla bağırmaya başlar"..

--Aaaaa iiiiii, aaaaaaa iiiiiii, aaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiii

-Tüh hoca ya..geç kaldık bir yandan, eşek bağırıyor bir yandan, ne diyor bu şimdi..

-"Ne diyecek..hiç başlayamadığımız işi tamamlıyor komşu..farklı bir makamdan, okunamayan ezanın duasını yapıyor kendince..biz de namazını kılalım da olsun bitsin"...

-----

not : "Geç de olsa tatlı bir ramazan hatırası olsun istedim hepimize..Bu da şiirkoliğin Nasrettin hocası olsun..Nasrettin hoca ile ilgili duyduklarımdan esinlenerek yazdım..Tamamen hayal ürünüdür..":)

28 Ağustos 2011 3-4 dakika 74 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (3)
  • 12 yıl önce

    yüreğine sağlık meryem..sen düzyazılarda muhteşemsın..

  • 12 yıl önce

    Dün okumuştum bugün yeniden okudum kahkahalarla güldüm :)))

    Şulecan on numarasın valla..

    Yıldızlı pekiyi verdim gitti🙂

  • :) :) :) Vaaayyy Hatice abla, Nurettin ağabey teşekkür ederim..Hem yıldızım olmuş, hem pekiyimm, bir de muhteşem almışım eşantiyon olarak..Çok sevindim...👧😭 bunlar sevinçten...:) :) :)