O Kış Okula Giderken

Ortaokul yıllarındayız... İlkokulu bitirip Deneme Lisesi Orta Kısmına, kaydımızı kazasız belasız yaptırdık.... En büyük eğlencelerimizden birisi televizyon, bir de hafta sonları büyük büyük arsalarda mahalle maçları yapmak. Neredeee, öyle şimdiki gibi tablet bilgisayarlar ya da cep telefonları. Biz de böyle çocuklardık...

Televizyonda polisiye diziler var. Hemen hemen hepsi yabancı ülkelerin dizileri, bizim TRT daha dizi filan çekmeye başlamamış o tarihlerde... İşin içinde polisiye oldu mu heyecan, izleme, izlenme, operasyon, takip, seyrettin mi, yürekte heyecandan pıt pıt atıyor. Adeta seyrederken filimin içine giriyor o olayın bir parçası oluyorsun çocuk yüreğinle...

Dizilerin çoğunda fötr şapkalı, pardösülü adamlar var. Ha bir de siyah güneş gözlükleri onu da unutmayalım, gözlükler darılır sonra bize, bizi niye yazmadın diye... Tabi anladınız hemen keskin zekanızla sivil dedektifler bunlar... Eeee biz de giriyoruz ya filmlerin içine bodoslama, o zaman bize de lazım gri bir pardösü...

Daha okullar yeni açılmış, hava pek de soğuk değil, sadece ceket ile kravat ile gidilebilir cinsinden. Hemen babama bir dedektif pardösüsü aldırırım. Yani aldırmam lazım, baksana arkadaşım Reha da aldırmış babasına, henüz giymese de evinde gösterdi bana... Babadan sitem ''Oğlum ne yapacaksın pardösüyü doğru düzgün bir kaban ya da parka, palto alalım hem de üşümezsin okula giderken.'' Yok, yok ne kadar ısrar etse de babam, bana ne bana ne, illa pardösü olacak, hem de sivil dedektiflerinkine benzer, onların ki gibi...

Nihayetinde babam ısrarlarıma dayanamayarak aldı o pardösüyü... Eylül ve ekim ayları gayet normaldi, pek de üşümedik desem yalan olmaz. Ama o kasım, aralık ve ocak ayları yok mu, işte o aylar yandığımızın, resmi, hayır hayır düzelteyim donduğumuzun resmi oldu...

Koca okulda Reha ile benden başka okula pardösü ile gelen yok. Hay Allah! Arkadaşlar dalga geçmeye başladılar Rehayla ve benle, İsim taktılar bize... Dedektif Ehmeld ve dedektif Rehmeld oldu takma adlarımız... Bazı bazı yine takılıyorlar ''Oğlum dedektif güneş gözlüğünle fötr şapkanı bu gün yine evde unutmuşsun.'' diyorlar, sonrada kakara kakara kikiri kikiri gülüyorlar... Yanımıza geliyorlar ''Sayın dedektif 2-A Şubesinde bir tebeşir kaybolmuş olaya el koymanız lazım.'' deyip yine yerlere yatarak gülüyorlar zibidi arkadaşlarımız...

Bir iki tane yabancı polisiye dizinin kurbanı olarak dona dona, arkadaşlarımızın da bizimle dalga geçmesiyle bir sene boyunca okula gittik. Tabi erkekliğe de B ve O ve K sürmemeye çalıştık, babamıza da ses çıkartamadık. ''Baba yahu, ben donuyorum başka bir palto alır mısın.'' diyemedik...

06 Eylül 2023 2-3 dakika 633 öyküsü var.
Beğenenler (3)
Yorumlar (2)
  • Bizde ise Kurtlar Vadisi Dizisi'nin Çakır'ı öldüğü gün, herkes simsiyah giyinmiş gelmiş, okulun tuvaletinde ağızlarını bıçak açmadan, tek çıt çıkmadan sigara içiyordu çocuklar. Ne olduğunu sorup öğrenince, "siz hastasınız" diyip, gülüp çıkmıştım. Deneme Lisesi, şehrimin lisesidir. Gözde bir okuldu eskiden. Geçenlerde geçtim yanından.

    Saygılarımla Ahmet Bey.