Öğretmen ve Öğrencisi / İlim Farkındalığı

Öğretmen bir gün öğrencisini yanına çağırır ve der ki;
-Şimdi sana bir kağıt vereceğim ve sen bu kağıttan 10 tane daha hazırlayacaksın. Sonra o hazırladığın kağıtları tanıdığın kişilere dağıtacaksın.Aradan 1 gün geçtikten sonra da yazdıklarını hatırlayıp hatırlamadıklarını soracaksın.
Öğrenci yapması gerekenleri aynen uygulayıp.Öğretmeninin yanına geri döner ve der ki;
-Söylediklerinizi aynen yaptım ve 10 kişiden 6 sı hatırladı.
Öğretmen öğrencisine;
-Şimdi git o hatırlayan kişilerin kaçı kağıtta yazılanı uyguluyor diye kontrol et.
Öğrenci bir süre sonra gelir öğretmeninin yanına.
-Çok şaşırdım! Hatırlayanların sadece 2 si uyguluyor ve gidip sorduğumda "- biz zaten yapıyorduk." dediler.
Öğretmen tebessümle karşılık verir.
-Sana söyleyeceklerimi git farklı 10 kişiye söyle ve aynı şekilde 1 gün sonra kaç kişi hatırlıyor diye bak.Uyguluyorlar mı diye kontrol et.
Öğrenci öğretmeninin dediklerini yapar ve geri döner.
-10 kişiden 4 ü hatırladı.Hatırlayanlardan 3 ü uyguladı.
Öğretmen öğrencisine son olarak;
-Şimdi git ve sana yazacağım kağıdı 10 kişiye yazarak ver ve vermeden önce yazılanı uygula ve kağıtları dağıttıktan sonra da onlara ne yaptığını sebebiyle anlat. Daha sonra o kişileri daha önce yaptığın gibi gözlemle.
Öğrenci bir süre sonra gelir ve şankın bir edayla;
-10 kişiden 9 u hatırladı ve 8 i uyguladı. Sebebini anlayamadım!
Öğretmen gülümseyerek;
-Sana ilk yazdığım kağıt bir ayetti. Sana ilk söylediklerim ezandı. Son olarak yazdığım 5 vakit namaz ve açıkladığın gerekliliği,güzelliği ve Allah katında mükafatının ne olacağı.
Sözlerine devamla;
-Unutmaki insanlar okumaktan acizdirler ve okuduklarını ciddiye almazlar. Bu yüzden Kuran okumak ağır gelir çoğuna.
-İnsanlar dinlemeyi daha çok sever çünkü zahmetsizdir. Bu yüzden çoğu insan ezanı dinler aklında kalır ama azı söylenene itibar eder.
-En sonunda ise sen küçük yaşına rağmen 5 vakit namaz kılarak o insanlarda utanma duygusu sağladın ve kimisine örnek oldun.Yazılı olarak verince o insanlarda hırs duygusunu pekiştirdin ki çoğu insan sana gıpta ile bakmıştır.
Sonra yaptığının güzelliklerini, gerekliliğini ve mükafatını anlatarak o insanlarda umut duygusu sağladın ve çoğunu Bu yola teşvik etmiş oldun.
Öğretmen sözlerini şu cümleyle bitirir;
-İşte biz insanlar bizi yaratan Allah'a karşı acizliğimizi bilip yaptığımız günahlardan utanarak ve muminlerin yaşantısına bakıp onlara gıpta edip onlar gibi yaşamaya çalışarak ve neyi ne için yaptığımızı bilerek yaşamalıyız.

24 Aralık 2012 2-3 dakika 1 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar