Pazartesi Sendromu

Pazartesi günlerinin benim hayatımda önemli bir yeri vardır.Her ne kadar "pazartesi sendromu"diyerek bugüne moral bozukluğuna yol açan olumsuz bir imge atfedilse de Allah'ın verdiği her gün hayırlıdır her gün anlamlıdır.

Bu tabiri çıkaranlar bence resmi kurumda çalışan,memur kesimlerinden birisidir çünkü "iki günlük iznin ardından kaygı,stres ve mutsuzluk duygusudur."diye tanımlanıyor oysa özel sektörde çalışanlar iki gün izin yapmıyorlar ayrıca bu sendromu onların yaşadıklarını da düşünmüyorum.Onların haftalık bir gün izinleri olur-hafta içi de olabilir hafta sonu da olabilir-bunu ya işletmenin şartları belirler ya da çalışma ortamı tüm çalışanlara aynı gün izin verilmez örneğin.

Çocukken pazartesi günlerinin gelmesini iple çekerdik rahmetli babam,iki çuval arpa veya buğdayı kır eşeğimize yükler komşu köye satmaya giderdi,hiç unutmuyorum yolu gözlerdik babamın.Evimizde bir bayram havası eserdi;sebzeler meyveler,çerezler,oyuncuklar ve giysiler.Sevincimizden uyuyamazdık o gece ve okula giderken ayaklarımız yere değmezdi,derslerimizde de çok başarılıydık.

Şimdi ne gıdaların tatı tuzu kaldı ne pazarların ne de insanların.Bu durum nereye kadar gider bilmiyorum ama o güzelim günlerin gelmesi için her gün dua ediyorum.

Marketleri ya da pazarları bir müzede gezer gibi geziyoruz bakıp çıkıyoruz...

18 Eylül 2023 1-2 dakika 411 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar