Portofino ve Boncuk Birliği...

"ay lav yu sevgilim portifino hayatım" ben de ti'ye alınması gerek bir durum oldu. Canım sıkılınca
bu lafı ederim. Nedeninide bilmem aslında. Bu laf emekli Yaşar abimizin ağzından tutun da çarşının
en ücra köşesinde ki insanın nerdeyse ağzında dolaşmaktadır artık. Demek ki sadece canı sıkılan
ben değilmişim dediğim zamanlarda da yeğnik olurum kendimce.

...Portofino denen bir yer var. Galiba İtalya'nın bir tatil kenti. Romantik bir yer olduğunu duymuştum. Portofino'nun bir de şarkısı var. Bu şarkı bizim mahallenin köpeğinin dilinden düşmez. İsmi .....fino olmamakla beraber Boncuk'tur sabah öğle akşam sevmediği insanlara bahçe demirlerinin arasından başını çıkartarak havlar notalı notalı. Ben Boncuğun en sevdiği kişilerdenim. Kokumu her daim alır. Hatta işe giderken bile patileriyle el sallar. Bu benim ödülümdür. Çünkü Boncuğun sahibi iş için uzaklaştığında bir kaç gün gelmediğinde Boncuğun mamasıyla başını okşamakla kendisine tatlı bir iki laf etmekle sanki görevlendirilmiş duygusuna kapıldığımdan, Boncuk da beni sevmeyi hak ettin sevebilirisin gibi havalara girer.

"ay lav yu sevgilim portofino' "nun anısısı da çoktur ben de. Mesela bana kazık atan sevgililerimi anımsatır. Mesela beni bırakıpta sonradan vah vah deyip kafasını taşlara vuranları da anımsatır.
Mesela yürekli kadınları gururlu kadınları da anımsatır. Mesela son an da bana hayatını anlatan
bir kadını da anımsatır. O yüzden eve götürememiştim. Sıhhiye de belediyenin çay bahçesinde
oturup çay içmiştik. Sonra da ciddi ciddi abla-kardeş olduk iyi mi?

...peki bu geyik muhabbetini neden yaparım? Can sıkıntısından. Çok önemli konulardan bahsetmek
varken...

...işte böyle...evimiz aynı katta. Kapılarımız aynı katta. Sen yalnız ben yalnız'mı demiş birileri...

canınız sıkıldığında "Ay lav yu sevgilim portofino" derseniz yeğnikleşirsiniz...

19 Şubat 2011 1-2 dakika 57 öyküsü var.
Yorumlar