Rapor

Dünkü çay molamızın konusu rapordu, yıllardır çalışıyorum keyfi olarak hiçbir zaman rapor almayı düşünmedim,keyfi olarak diyorum ısrarla.İnsanlık hali bu kaza da olur,hastalık da olur,yaralanmak da olur hatta amaliyat geçirip aylardır raporlu da olabilirsiniz,kimse bu haklı mazeretlere bir şey diyemez patron da olsa.

İşe başladığım ilk yıllarda bir trafik kazası geçirmiş ve ayak baş parmağıma dikiş atılmış,mecburen rapor almıştım.

Fatma hanım çok gergindi,nedenini sorduğumuzda aldığımız cevap şuydu:

"Rapor parası yatmamış."

"Helal para olsa koşa koşa gelirdi demek ki helal değil gelmek istemiyor."dediğimde sert bakışlarına maruz kaldım.On bin liraya ihtiyacı olduğunu söyledi,halledelim dedik,kabul etmedi,dost kara günde belli olur demişler.

Özel sektörde çalışanlar ücretsiz izne gönderileceği zaman gidip rapor alır.

Ve yahut işten çıkarılacağını anladığı vakit gidip rapor alır.

Düğün,nişan,sünnet veya başka sebeblerden dolayı iş yerinden izin alamadığında gidip rapor alır.

İşten kaytarmak isteyenler gidip rapor alır.Kısacası her rapor hastalığı çağrıştırmaz;hukuki,ahlaki,vicdani ve dini düzlemde rapor konusunun masaya yatırılması gerekir.

Fatma hanım rapor parasının neden yatmadığını bugün açıkladı: " Yılda 40 gün rapor hakkı varmış ve ben bunu aşmışım."

17 Ocak 2024 1-2 dakika 404 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar