Sahi Orda Mısın? (3)

Sahi orda mısın? Evrende var olan yıldızlar, ay, güneş ve galaksiler sadece sana tazim için mi yaratıldılar hâşâ... Yoksa senin Vega gezegeninden de mi haberin var?... Öyleyse hala kendini neyin dev aynasında görüyorsun?..
Hala tabiri caizse kafan basmıyor mu bu hayatın faniliğine?.. Big-Bang teorisini duymuş olmalısın... O zaman ne kadar yaşayacaksın söylesene?.. Ne kadar daha çektireceksin bu azabı bu fakire?.. Ne kadar daha ülkemizin kültürel mirasını görmezden gelerek Osmanlının yıkılışından sadece Yeniçerileri suçlayacaksın?




Sahi orda mısın? Sen tarih nedir bilir misin? Ne öğrettiler sana devşirme muallimler okullarda? Bilmem ne koleji mezunuymuş? Bu okuduğun okulların amacı ne Allah aşkına?... Sana Türklerin ne kadar barbar bir kavim olduğundan mı bahsettiler? Daha neler anlattılar sana tarihle ilgili? Kanuni Sultan Süleyman'ın Hürrem Sultan aşkından, Baltacı Mehmet Paşa'nın Katerina sefasından, Osmanlı sultanların harem saltanatından mı bahsettiler?
Türklerin ne kadar zevkü sefa içinde yüzdüğünden ve başka hiçbir iş yapmadığından mı bahsettiler? Peki, sen hiç bu şiiri duymadın mı?





Yol görünür, hakan emir verirdi,
Dalga dalga ordularım yürürdü,
Hamlemizden dağlar taşlar erirdi,
Doludizgin aştık nice belleri,
Biz neyledik o koskoca elleri?




Yıldız doğar, talihimiz belirir,
Sabah olur, ulufeler verilir,
Bir seferde dört krallık serilir,
Al al ettik, kara kara tülleri,
Biz neyledik o koskoca elleri?




Hali görür, geleceği sezerdik,
Bir zamanlar ta Vistül'de gezerdik.
Haritayı biz kendimiz çizerdik,
Fetheyledik deryaları, çölleri,
Biz neyledik o koskoca elleri?





Sahi orda mısın? Yüreğine asılı duran o ferman benim idam fermanım mı?.. Sen Cesur Yürek filmini izledin mi?.. Yaşasın özgürlük diye haykıran benim sana olan tutsak duygularımdı anlamıyor musun?.. Giyotine gitsem de dönmeyeceğimi bilmiyor musun sana olan yüce sevdamdan?.. ?Yüce? sevdamın yanında sen ?cüce? kaldın aslında... Dev gibi yüreğimin altında ezildin.
Annene söyler misin?
Ne söyleyeceksin annene:
Cellât sevgisinden deli olmuş birinin toplum huzuru adına ipini çekmeye hazır, ben de seyircilerin arasına gidebilir miyim diyeceksin? Sen de timsah gözyaşları döker çılgın ?oleler? çekerdin herhalde...
Üzerine bindiğin evcilleştirilmemiş bir yaban tay`ı olmasına rağmen sen kendini arenada boğa ile dövüşüyor mu zannediyorsun?
Mızraklar boğanın boynuna değil benim yüreğime saplandı hala fark edemiyor musun?




Sahi orda mısın? Artık mecalim kalmadı sana bazı şeyleri anlatmaya. ?Çık ve git!? de de kurtulayım bu ızdıraptan.
Artık yaşamak bir ısırgan otu burukluğunda ağır bir imtihan gibi gelmeye başladı bana. Hem anlamıyor zaten kimse yazdıklarımdan.
Med-Cezirler yaşamak istemiyorum...Ahvalimi anlatmaya dost bulamadığım gibi; dermanımı çözmeye de doktor bulamıyorum....
Çöz artık senle bağımı....... Azat et beni.......
At artık gönül defterimi bir kuyuya......
Yırt.... senle dolu aşk mısralarıyla hemhal olmuş bu gencin feryatlarını içeren buruşmuş kağıtları....
Yok et bir bardağın masanın kenarından düşerken ki çaresizliği gibi kırılgan türküleri... O türküler değil mi beni böyle ağlatan:





İşte gidiyorum çeşmi siyahîm
Aramızda dağlar sıralansa da
Sermayem derdimdir servetim ahım
Karardıkça bahtım karalansa da




Haydi, dolaşalım yüce dağlarda
Dost beni bıraktı ah ile zarda
Ölmek istiyorum viran bağlarda
Ayağıma cennet sıralansa da




Sahi orda mısın?....

Değil misin?....

Gerçekten mi?....








Ağlamak için daha vakit var
Ne akrep ne yelkovan dönemez artık
Gönlüme ördüğün yıkılmaz duvar
Kavuşmak nafile dönelim artık





Bakma ardına gelmez, gelmeyecek
Sil mutluluk hatırasını, bilmez bilmeyecek
Zaten orda değildi olmadı ki asla
İstesen de o kalbe, girmez girmeyecek










Zekeriya EFİLOĞLU
Gaziantep

01 Kasım 2008 3-4 dakika 24 öyküsü var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (1)
  • 15 yıl önce

    takma adı orda olmayan adam olarak buna ben cevap veremeyeceğim :D tebrikler