Sen de Yap Bir Tane

Eskiden bir dolu arkadaşımız vardı mahallede olsun okulda olsun... Bu arkadaşların bir çoğu o zamanlar tekvandoya, judoya, karateye giderlerdi... Biz de top oynardık bol bol mahalle aralarında... O tekvandocu, karateci arkadaşlar bize gelir bir iki hareket gösterirlerdi... Her hareketinde bir ismi vardı o zaman bazı bazı aklımızda kalmış bu isimler... Apçagi, yopçagi, çima çirigi çimbi gibi hareket isimleri bunlar...

Unutmamışız o isimleri... İş yerinin olduğu mahallede takılırız bazı bazı esnaf arkadaşlar ile... Sohbet muhabbet gırla gider... ''Oğlummmm Uğur yap bakalım bir çima çirigi çimbi.'' Uğur durur mu ''Tıkavvaaa huuuu haaaa tıkssssssss.'' filan fişmekan böyle işte...

Birader İsmail gel bakalım şöyle bir uçan tekmeni görelim... At bakalım uçan tekme. ''Yaaa bırak abi tekme uçar mı?'' Lan oğlum geçen gün kanun hükmünde kararname çıkmadı mı, bundan sonra tekmeler uçacak diye, hem de alçaktan uçacak diye... ''Yok abi yok ben uçuramam tekmemi, hem de tekmeye ayıp olur sonra.''

Şşşşşşş! Mehmet birader gel bakalım. ''Geldim Abi buyur.'' Yap lan bir apçagi... Yapayım Ağabey de malzemesini nereden alacağız? Çift hamura mı oluyor? Yok oğlum yok pide mi bu hareket hareket, hani göstermiştim ya sana? ''Haaaaa o o muydu ya?'' Hiyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa huuuuuuuuuuuuu haaaaaaaaaaaa Böyle bir şeydi işte ağabey...'' Afferin lan şimdi dalarsın işte iki üç kişinin arasına değil mi? Yok be Abi üç fazla teke tek biz de böyle...

Gel bakalım la Servet. ''Buyur abi ne iş?'' Yap bakalım sen de bir yopçagi... Yapalım abi ne demek? Yopçaği benim işim. Şu cihanda benim üstüme yopçagi yapanı da zor bulursun, diyeyim sana... ''Uhhhh huauuuuuuuuhiiii hoooooooooooo'' İşte böyleyken böyle... Eller ile ayaklar uyum içinde olacak oğlummmmmm dikkate et biraz ... ''Tamam abi unutmuşuz biraz sen de çalıştırmıyorsun bizi artık ne yapalım...

Gel bilader gel Mithat. Yap bakalım üçünü birden apçagi, yopçagi, bir de çima çirigi çimbi... ''Oooo sen de çok şey istiyorsun be ağabey, birini yapayım da ikisini de bilahare sonra yaparım.'' İyi, iyi hadi bakalım öyle olsun... Gözüm üstünde...

Ahmet Zeytinci

Yorumlar
  • Henüz yorum yazılmamış