Sevgilim

Kedigiller,turunçgiller,atgiller,bakterigiller...Bu gibi kelimeleri benzerlikleri  dolayısıyla  kullanırız,bir nevi kısaltmış  oluruz  aslında ama herbirinin diğerininden farklı özelllikleri vardır.

Sevgilim,erkek arkadaşım...Diyeceksiniz bu nerden çıktı şimdi? Şurdan çıktı:

Sevgilin, erkek arkadaşın mıdır?

Erkek arkadaşının sevgilin olma ihtimali var mıdır?

Sevgilin var diyelim, onunla ayrıldınız , arkadaş kalabilir misiniz?

Hangisinde sadakat duygusu ağır basar?

Paylaşıma gelince,hangisine içinizi rahatlıkla dökebiliyorsunuz?

Hayatınızı hangisi derinden etkiliyor?

"Sevgilim olduktan sonra kimseyi aramam,hatta şu cihanda bir o olsun bir de ben olayım."diyenler de çıkacaktır,

"Sevgili başka arkadaşlık başka,sen neyin kafasını yaşıyosun be adam,"diyerek bana laf atanlar da olacaktır.

Bizim en büyük  hatamız,kelimeleri birbirlerinin yerine  kullanabilmemizdir anlamlarını düşünmeden.İlişki  yaşıyor,biz sadece  arkadaşız diyor,çaktırmadan.Çok dikkat ettim özellikle bayanlar,"sevgilim var" demeye çekiniyorlar da "erkek arkadaşım var"demeye hiç çekinmiyorlar.İşin bu boyutunu düşününce acaba diyorum bilinçaltında yatan bazı duygular mi  gizli? 

"Sevgilim var",deyince  hemen işi ilişkiye bağlanacağını düşündükleri için bunu söylemekten çekiniyorlar olabilirler mi?

Sevgilin var mi diye sorarsın,sevgiliyle işim olmaz,der.

Erkek arkadaşın var mı  diye sorsan,benim arkadaşlarım hep kız,der.

Takıntın var mı,diye sorsan,bu da belki yanlış anlaşılır.

O halde bu iki kelime arasındaki sözcük nedir sizce?

Bu gibi kavram kargaşasında  öğrenciliğin de etkisi var elbet;ısı ile sıcaklığı,kuvvet ile gücü,hacim ile ağırlığı hep karıştırmadık mı?

İlişkilerin özünde;

sevilmek, sayılmak,beğenilmek gibi sosyal ihtiyaçlar,sosyalliğin gereği olarak ekonomik  ihtiyaçlar,anlama ve anlatmak,bilinçli bir şekilde davranmayı etkileyen psikolojik ihtiyaçlar ile üreme gibi biyolojik ihtiyaçlar yatar.

Şimdi sormak lazım,sevgili ve arkadaşlıkta hangi ihtiyaçlar karşılanır?

Bir gün şöyle demişti hocamız:"İnsanları anlamak,matematik,geometri ve fiziği anlamaktan daha güçtür."Gülüp geçmiştik o yıllarda,doğru mu,doğru,anlamakta güçlük çektiğimiz o formüller hala aynı duruyor ancak dün tanıdığımız  bazı insanlar bugün aynı o insanlar mı?

Evet, insanların ne formülü var ne şifresi,neyi ne zaman ,nasıl yapacağı hiç belli değil.İşte bu yüzden kendisi sürekli değiştiği için kelimelerin de  anlamlarının değiştiğini zannediyor.

"Sevgilim,yok,erkek arkadaşım."

Erkek arkadaşım,yok,sevgilim."

"Sevgilim de yok erkek arkadaşım da yok."

"Hem sevgilim hem de erkek arkadaşım."

İlişkiler seviyor kaosçuluğu...







16 Mart 2022 2-3 dakika 396 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar