Sevgiye Hasret Yaşamak Sevmek Ama Yüreğinde Saklamak Nedir Bilir misiniz - 1

Bozkırın ortasında sırtını tepelere dayamış hafifçe yamaca yaslanmış,baharın yeşilliğinden başka yeşillik nedir bilmeyen yeşile olan hasretini bahar geçtikten sonra hacı emminin evin önünde etrafı çalılarla çevrili sulamak için bin bir maraza çıkardığı bir kaç maşala dan oluşmuş bostanla gideren sayısı iki elin parmaklarını geçmeyecek kadar evlerden ibaret olan bir mezra.
Bu mezrada yaşayan ailelerden biri bir aile reisi Hem baba hem dede.ufak tefek kara kuru bir adam.Akıllı yokluk ve zorluklarla boğuşarak babasız yaşamış.Sonra evlenip yuva kurmuş.bir oğlu olmuş İsmini Derbeder koymuş.Çocuk daha bir yaşına gelemeden bir gün hanımını çeşme başında diğer evlerin kadınları ile konuşup gülüşürken görür.sokak ortasında konuşup gülüşürsün diyerek hanımını boşar.böylece küçük Derbeder anasız kalır.bir süre sonrada yaşını tamamlamadan bir analık sahibi olur.dünyada ne ucuzdur.bilir misiniz birinin evladı bir başkasına ucuzdur.böylesi durumlarda parada etmez değeri de yoktur zaten.Böylece küçük derbeder ana sevgisinden mahrum baba sevgisini tatmadan büyür.büyürken babası derbedere olan sevgisini hep yüreğinde saklamış biricik oğluna asla sevgisini ifade etmemiştir.
Derbederde baba sevgisinden mahrum anne şefkatinden azade bozuk bir ruh haliyle büyür.Askere gitmeden evlenir.sonunda derbederin dokuz çocuğu olur.Babasının yanında çocuklarına sahip çıkamaz onları kucağına alıp sevmez başlarını okşayamaz.ana doluda töredir evlatlar babalarının yanında çocuklarına sahip çıkamazlar ama babalarda çocuklarından esirgedikleri her şeylerini torunlarının ayakları altına sererler.derbeder adı gibi derbederdir.görmedi yi sevgiyi göstermesini bilmez.
kara kuru adamda oğlundan esirgediği en değerli şeyi sevgiyi torunlarına bol keseden dağıtır.torunları yeni, yeni palazlanmaya başladığında derbederin babası kalp krizinden vefat eder.Ev idaresinden haberi olmayan ilkokuldan sonra okutulmayan evli ve dokuz çocuk sahibi olmasına rağmen hala sigara parasını babasının vereceği harçlıkla karşılayan derbeder babasının ölümüyle sudan çıkmış balığa döner.
Derbederin bu şaşkın hali ne yapacağını bilmez hali üzeride ağır bir baskı iken yakınlarından hısımlarından derbederin saydığı güvendiği biri gelir derbederin yeni yetişmeye başlamış kızını bir akrabasına isteyip alır.Derbederi evlat sahibi bile etmeden. Daha sonra aradan geçen bir kaç ay ve genç kızlığa yeni adım atmış diğer kızı birileri isterler.Bizim hikayemizde burada başlar. (DEVAMI GELECEK BÖLÜMDE)

13 Mayıs 2009 2-3 dakika 17 öyküsü var.
Yorumlar