Siz Hiç Rüyanızda Vuruldunuz mu ya da İdam Edildiniz mi

--- Yıl 1975-- ile 1980 arası Olayın Yaşandığı yer Kırıkkalenin bir köyü, iki ayle arasındaki bir davanın sonuçları, Olay bakıldığında basitmiş gibi gelebilir fakat hiçte öyle değil,Olay yerleri aynen kalırken isimler değişik olacak böyle olması daha doğru olacağını düşünüyorum,
-- Aslında bu iki aile yada sülale arasında hiç bir sorun yok gibi güzükürken temeli çok eskilere dayanan ve unutulmaya yüz tutmuş basit bir olayın daha sonra cahil-ce vede bir okadar da edepsizce tekrarlanmasıdır. Sülaleri isimleriyle değil de takma isimlerle vereceğim.
--Bey Oğlu sülalesi: Köyde hatırı sayılan ve itimat edilen bir sülaledir,Nüfusu da bayağı kalabalıktır fakat bu kalbalık ailenin tek kişinin sözüne uyumu ise bir okadar da herkes'te hayranlık uyandırır.Ailenin büyüklerinden olan.
--Baba Hasan Sözünün eri dir sözünde hiç bir şekilde yalan riya yoktur verdiğisözden zararına dahi olsa geri döndüğü hiç görülmemiştir bunun için de herkes tarafından sayılır ve de sevilir ailenin diğer fertleride bu saygıyı ve sevgiyi hiç bir zaman kötüye kulanıp ona zeval getirmezler, Bu kalbalık ailenin,Yusuf İsminde bir gençi vardır, Yusuf,Komşu köyden bir kıza gönlünü kaptırır ve Allahın emriyle Gidip İstenir ve Yusufun bu işi olur,cevabıyla süreç tamamlanıp düğün yapılıp, Zeynep bu köye gelin olarak gelir,Baba Hasanın Muart diye Bir oğlu vardır, Murat Kırıkkale-de Lisede okumaktadır,Güzel ata biner, Çirit atar,Biraz bıçkındır vede bir okadarda efendidir zira öyle olmak zorundadır yoksa Babasının itibarına söz getirir onuniçin yapmış olduğu her hareketine dikkat eder.

--- Diğer sülale ise Çakallar diye anılan bir sülaledir, Onlar-da hemen hemen,Bey Oğlu sülalesine yakın bir nüfusa sahiptirler gençler arasında zaman zaman ufak,tatsızlıklar yaşan-sada Baba Hasanın telkinleriyle işler sarpa sarmadan tatlıya bağlanır ve bu hafif sürtüşmeler ve rekabet geçiştirilir. Bu Çakallar sülelesinin Haber anlamaz söz dinlemez bir,Oğulları vardır, Adı Sinandır-Sinan dediğim dedik birisidir bu da yanlış olmasına rağmen aylesinin hoşuna'da giştmektedir,Köyde zaman zaman hır çıkarıp zayıf olan bazı kişileri dövdüğü de görülmüştür, İlçenin karakoluna'da biraz yakın olduklarından dolayı karakolda-ki Jandarma komutanlarıda bunun yapmış oldugu bazı kepazeliklerede göz yumakta'dır, Bunun Sataşamadığı kişilerin başında Murat ve Ailesi gelmaktedir Sinanın hareketlerinden, Murat gilde rahatsız dır ama kendilerine bir fiili sataşma olmadığından aldırmazlar, Fakat Sinan rahat durmaz, Orta Anadolu Türkmen Töresine Göre Kadının zülüfüne, Erkeğin Bıyıgına, Atında Kuyruguna ve-de Kapıdaki bağlı olan Köpeğe zarar verirsen bunun sonu tehlikelidir bu Töre Herkes tarafından Bilinir ve de uyulur genelde, İşin içinde kadın ve erkeğin bıyığı yoksa diğerlerinde bir şekilde sulh yolu bulunur, Yalınız İşin içine kadın girdiğizaman ise afı yoktur mutlaka sorumlusu ya kendi aylesi tarafından yada kadının aylesi tarafından cezalandırılır bu ceza genelikle, acı ama gerçek olan bir şey vardır ki kanla olur onun için kadına-pek dokunulmaz sonunda kan var.

--İşte sinan da buara-da bir kepazeliğin altına imzasını atar ki sonunda kan davasının da başlamasına sebeb olur.

-- Yusuf Askere gider Akerliği diyarbakıda dır Askerlik süresi 18,Aydır Zeynep ise Ailede diğer gelinlerden birisidir, Fakat Asker hanımı olmasından dolayı aile içerisinde ona daha'da bir ihtimam gösterilir,Çünkü emanettir Baba Hasan onu, Emanetim diye çağırı ve Bu gelinin hatırını yıkanı afetmem-der onuniçin Zeynebin yeri başkadır. Zeynep Türkmen kızı olmasından dolayı Çok güzel ata-biner ve hatta çirit dahi atığı olur, Birgün Atıyla Bahceden gelirken , Sinan Buna laf atar Zeynep hiç oralı olmaz fakat bir taraftan'da korkar korkusu Sinandan değildir, İki ayile arasında çıkacak kan davasındandır eve gelir ve atından iner inmez evin büyük gelini,Fark eder ve sorar ne oldu diye Zeynep Olanı Anlatır sinanın kendisini Rahatsız etiğini, Fadime Bunu Kayın Validesine anlatır, Kayın valide de Hasan Babaya Anlatır ki Bu gençlerin kulağına gidip te bir kavgaya mahal olmasın diye Hasan Baba Sinanın Babasını Çağırıp Durumu izah eder ama Abidin emmi tamam der ve ordan ayrılıp eve geldiğinde oğluyla karşılaşır ve ona bu yapyığının yanlış oldugunu söyle fakat, Sinan terbiyesizliği bırakmaz derki babasına O kızı ben istemiştim faksat Yusuf aldı erin-de yada gecin-de Zeynep Benim Olacak der, Abidin Emmi Oğluna yalvarır fakat derman kâr eylemez, Abidin Emminin Bir Petrol İstasyonu vardır ekonomik durumu oldukca da iyidir, Oğluna Kimin kızını istiyorsan Allahın Emriyle sana alayımder fakat Oğlu kabul etmez,Zeynep artık eskisi gibi ata-binip te pek dışarıya çıkmaz olur, Fakat Sinan evlerinin önünden sık sık geçmeye başlar herkes rahatsızdır bu olaydan,köyde birde dedi kodu dolaşmaya başlar ki olaylara tuz biber olur, Beyoğlu sülalesinin gençleri karar-alırlar sinanın ipini çekelim derler fakat Hasan Baba Bu na karşı çıkar ve ortalık biraz durulur gibi olmuştur, Yusufta İzine gelmiştir işte olanlar ozaman olur, Bir düğünde, Sinan Yusufu vurur kaçarkende yakalanır artık ok yaydın çıkmıştır. Bey Oğlu Sülalesinden Gençler Sinanın Aylesinden iki kişiyi vururlar, Kara haber Kırıkkaleye ulaşır,Muratın Amcalarından ,Osman Bey Kırıkkale Adliyesinde içra müdürüdür,olayı duyar duymaz, Köye gider duydukları doğrudur askerden gelen yeğeni yaralıdır diğerleri ise sanık yada katil her ne denirse, Muarat bu işe bir anlam veremez, Babasına Nasıl oldu der Babası Sen bu İşten uzakdur der ve onu uzaklaştırmak için elinden geleni yapar, Murat'ın amca çocukları teslim olur ve birisi suçu üslenir ve diğerini kurtarır,Artık İki sülale düşman olmuşlardır, Bir terbiyesizin terbiyesizliğiyüzünden kan akmıştır.

----- 1979 Yılının Ramazan bayramıdır Aylardan Ağutos, Aradan bir kaç yıl geşmiştir Sinan da Ceza evinden çıkmıştır Fakat akıllanmamıştır, Buna Rağmen Hasan Baba bu kanın durması için Abidin Emmile görüşmek ister Köyün İmamı ve de Muhtarıy'la Birlilkte Abidin emminin Petrolüne gidip barışmak istediğini söyler ve aralarında anlaşmaya varırlar, Konuşma bitik'ten sonra kalkılır ve yola düşülür-ki Sinan tekrar sahneye çıkıp Muhtarı ve de İmnamı da yaralayıp Baba Hasını da vurur ve oradanda kaçar heberi alan köy halkı bayramın herkese kara geldiğini ve bu Sinanın da Artık Ölmesi gerektini söylerler ve Sinanın Kaçtığı tarfı Murata Haber veririler Murat Atına binip Mavizerini de alıp, Sinanın peşine düşer Sinanı Yakalar ve Hiç Soru sormadan Sinanı Öldürür ve kaçar, Artık Muarat Kaçaktır, Yozgatan,Çoruma ve Çankırıya kadar kaçarak bir müdet izini kaybettirir bu sırada da 80,-darbesi olmuştur herkes kendinden korkmaktadır Amcasından gelen talimatla gelip teslim olur.Yatığı hüçredei rüyasında ya asılır yada hep vurulur, Mahkemeye Cıkıncada Mahkeme Heyetine Olayı Anlatıp Siz Hiç Rüyanız da Vurulup, Yada idam Edilip Kendi Ölünüzü gördünüzmü der, Bu sözü Muratı İdamdan kurtarır ve Cezasını çekip çıkar. Kan Davaları Küçük şeyler değili Fakat Küçük gibi gözüken Büyük Olaylardan Çıkar Der.

-- Bu yaşanan olay oldukça uzun bir olaydır fakat okuyanları sıkmamamk için kısa kesilmesi gerekti.


17 Eylül 2012

22 Kasım 2012 7-8 dakika 7 öyküsü var.
Yorumlar