Suya Anlattiklarim.

Soro, cani sıkkın halde inerken yamac asagiya, hala kendi kendine konusuyordu.............................. Beni kimse dinlemiyor.
Kimsenin umrunda degilim.
Ardic agacinin altindaki suya bir an önce gitmek icin adimlarini hizlandirip, kosamaya basladi.suyun basina geldiginde nefes nefeseydi.ter icindeydi, ne kadar muhtesemdi su....ardic agacinin gölgesinde serin ve berrakti. egilip iyice uzattiktan sonra ayaklarini ,agzini suya götürüp doyasiya icmek istedi, o anda isittigi tuaf bir sesle irkildi birden, ayaga kalkip iyice sagina, soluna bakti. ortalikta kimseler görünmüyordu. ----------Üzülme , dedi ses , kendisiyle konusanin cok yakinindaymis gibi bir hisse kapildi. suyun fokurdadigini duydu. icinden yüzeye dogru araliksiz baloncuklar cikiyordu. bunun yerin artizyeninden kaynaklandigini sandi. benim dedi ben, su.....seninle ben konusuyorum. soro hayal gördügünü sandi. olamazdi bu, su konusabilirmiydi ! yanilip yanilmadigini anlamak icin, suya konustu. o zaman söyle bana, sana dün anlattiklarimi.....zincir halinde kendini yukariya cekiyordu baloncuklar, su fokurdamaya basladi.....köydeki tüm cocuklarin ,unutkanligin yüzünden seninle alay ettiklerinden yakinmistin...... soro yutkunmaktan konusamadi. bir yandanda bunca yildir suya dertlerini anlatmasinin bosa gitmedigini görmekten büyük bir sevinc duyuyordu. kaygili bir ses tonuyla sordu suya, sana anlattiklarimi kimseye anlatmadin degilmi !!!!!
Su, fokur fokur gülmeye basladi......bana anlattiklarinin icinde en cok hosuma giden, su erik calma meselesi idi.....soro mahcup olmus bir bicimde , utandi.------------ köydeki cocuklarin kendisini aralarina alip, kabül etmeleri icin, onlarla birlikte amcasinin bahcesine agaclardan erik calmaya gitmisti. herkes kacmis o yakalanmisti amcasinin karisina...iyi bir azar isitmisti amcasinin karisindan. hadi diger cocuklar bunu yapti ,sen neden buna ihtiyac duydun, gelip istediginde sana yok mu dediler...soro bu sözler karsisinda yerin dibine girmisti. amcasinin karisina hic bir sey söyleyemeden, üzgün bir halde eve gitmisti.
Suyun icindeki baloncuklarin, kalp atislari gibi tane tane attigini gördü. su düsünür gibiydi. bir bilge gibi bakti soro nun yüzüne, ve devamla,,,,, sikca bahsettigin aklindaki o ihtiyarlar kim ? ihtiyarlara yönelttigin,insanin düsüncesimi büyük, yoksa dünyami büyük ? sorusuyla ne demek istiyordun...........
Ihtiyarlar mi ? onlar benim aklimin yaramaz cocuklari , sana anlatmadan önce onlarla hep konusurum. bana insanin düsüncelerinin daha büyük oldugunu söylediler. bende onlara ben neden hala bu kücük köydeyim dedim . bir haftadir bu yüzden bana küsler, konusmuyorlar benimle....umut ediyorum fazla uzatmazlar bunu, özledim onlarla konusmayi. hayattaki en iyi dostlarim sizlersiniz. ihtiyarlar ve sen ....... ihtiyarlarla uzun zamandir konusuyorduk, ama sen ilk kez bu gün benimle konustun . bir bilsen ne kadar mutluyum. soro sudan, su sorodan keyif aliyordu konusurlarken. siirlerine ne oldu dedi su-----------------hala yaziyormusun ? benden baska hic kimseye okudun mu ? yoksa hala misafir odasindaki koltuklarin altina mi sakliyorsun.... bana okudugun siirin biri cok hosuma gitmisti.
-iskeledeki adamin
umutlarini yüklüyorlar
gemilere.
uzak sulara acilmak
gitmek icin baska
yerlere...............
bu yüzden mi ihtiyarlarla aran bozuk... köy kücük oldugundan mi ? uzaklara gitmek istediginden mi ? ihtiyarlar sana ne dedi peki......ihtiyarlar sorunun köy olmadigini, baska yerlere gitmenin cözüm olamayacagini bana anlattilar. bu kücük yerde bizimle bulusabildin, konusuyorsun ,düsüncelerini dünyadan dahada büyük hale getirebilirsin....dediler......
Su, son bir soru daha sordu....ihtiyarlarla konustuklarini neden gelip banada anlatmani istediler. ? bunu bende hep düsündüm dedi soro, suya ...bana sürekli biz ihtiyarlarin yaramazliklari zihnini bulandirabilir. suya git o , durulastirip, berraklastirir diyorlardi........

28 Aralık 2010 2-3 dakika 15 öyküsü var.
Yorumlar