Tavuğun Hikayesi

Kimi zaman yarışmanın, kıyaslamanın,kıskançlığın ve kızgınlığın sonucu iyi olmayabilir.Sadece insanlar arasında değil hayvanlar arasında da bu tarz duygular yaşanır,canlıların tek gayesi vardır:hayatta kalmak.

Bütün gün çöplükten çöplüğe dolaşıp bitkin düşen tavuğun aklına bir fikir gelmiş ve kendine yakın hissettiği ördeğin yanına gidip şöyle demiş:

"Senin yumurtaların benimkilerden hem büyük hem de protein bakımdan çok zengin ancak sen benim kadar yürümüyorsun,suyun yüzeyinde keyif yapıyorsun,ben de suda yaşamak istiyorum."

Ördek: " Bak tavuk kardeş demiş,doğanın kanunları vardır bizlerin de görevleri,bazen her istediğimizi yapamayabiliriz.Seni o şekilde yaratan,beni de bu şekilde yaratmış."

Tavuk: "Senin yavrularına "Suna" derler ve insanlar çocuklarına bu ismi koyuyorlar ancak "Piliç" diye tek insan ismi yok.Ayrıca sen "ördek sendromu ve topal ördek tabiri"gibi tanımlarla bilime girerken ben ise kızartıp afiyetle yenmek için ancak fırına giriyorum.Bu hayattan kurtulmak,senin gibi olmak istiyorum."

Ördek, aynı sözlerini yinelemek zorunda kalsa da tavuğu ikna edememiş.

"Madem ki çok istiyorsun biz de kardeş sayılırız,bana kümesi göster bu gece ben orada kalayım sen de suda kal!"

Ördek o gece kümeste kalmış ve sabahında suya kavuşmuş fakat tavuk ise yüzme bilmediği için boğulup balıklara yem olmuş.

29 Ekim 2023 1-2 dakika 406 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar