Tepsi

Bir odanın içindedirler. Odanın bir duvarında vagonun pencereleri ve her penceresinde yazılı her harfin anlamı başka harflerle birlikte görüntü olarak hızla akıp gider.
Oda da iki kişi vardır. Uzun bir masanın bir ucunda o iki kişi oturmaktadır.
Masada duran çaydanlıktan bir düzine konmuş bardakların iki tanesine çayları koyar biri.
Odanın bir başka duvarı tamamen ortadan ikiye açılır, içeriye beş kişi girer.
Biri ‘'tuttu fırlattı kalbimi... ‘' şarkısını söyleyerek masaya kadar gelir.
Otururken masaya; masada duran bardakları görüp ‘‘Eşhedü Enla İlahe İllallah ...‘' der.
Çayı doldurup dudağına götürüp yudumlar.
Masada oturanlardan başka biri dışarı çıkıp hemen geri döner.
‘'Simit isteyen var mı?'' der. ‘‘Evet ‘‘ der hepsi bir ağızdan.
Simitlerle geri gelir. Masaya koyar simitleri. Tekrar dışarı çıkar.
Açılan odanın duvarından içeri biri, bir el arabasına konmuş; donmuş beş eşekle geri döner.
Odadaki yedi kişi hemen eşeklere müdahale eder.
İçlerinden biri; ‘' Önce insanı yarattı Allah, eşek insan için vardı ‘‘ der.
Eşekleri eritmeye çalışırlarken diğeri ise ‘'önce doğa vardı insan olmasa da eşek vardı'' der.
Diğer bir başka kişi ‘'İnsansız da anlamı var. İnsanlı da bir anlamı var. Vay eşek oğlu eşek'' der.
Eşekler eriyince iki ayaklarının üstüne kalkarlar.
İnsan olan beş kişi ise dört ayaklarının üstünde durup eşekleri de üstlerine bindirirler.
Beş tanesi dört ayağının üstünde eşekleri taşıyıp eşekleri dışarı çıkarıp gezdirerek geri odaya geldiklerinde hepsinin gözlerinde sürme vardır.
Trenin pencereleri, pencerelerdeki farklı harfleri ve harflerin anlamlarını anlatan harfler odanın duvarında akıp gitmeye devam eder.
Geride duran diğer iki kişi kendi aralarında ‘'mır mır mır'' konuşurlarken; eşekler sürmeli gözlü insanların üstlerinden iner ve bir köşeye giderler.
Sürmeli beş kişiden üç tanesi masaya yönelir. Bellerini zorla doğrultmaya çalışıp masaya otururlar.
İki ayağının üzerinde yürüyen eşeklerden biri tam o sırada dışarı çıkar. İki ayağının üzerinde geri odaya döndüğünde elinde bir tepsi vardır.
Tepside gaz bombası kapsülleri ve çıkarılmış kanlı gözler vardır.
Masaya tepsiyi koyar.
Köşeye gider. Köşede ‘'Aii Aii Aii‘' derler.
İki insan halen dört ayaklarının üzerinde köşede durmaktadırlar.
Masada oturanlardan biri cüzdanından para çıkarır, masadaki çayların parasını öder ve kalkar gider.
Yazan: Gülten Ağrıtmış
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanununca korunmaktadır. /81. Maddesi gereği her eserin tamamının telif hakları yazara aittir.

22 Mayıs 2016 2-3 dakika 16 öyküsü var.
Yorumlar