Ütülüp Ütülüp Durduk

Şimdiki bebeler pek misket oynamayı bilmezler... Alparslan abimiz var mahallede... Misket dehası adeta... Kitabını yazmış bu işin o tarihte... Yazın evimizin önünde misket oynuyoruz ama hep Alparslan abi kazanıyor. Adamın kavanozlar içinde dolu dolu misketleri var. Bazen gıcıklık olsun diye kavanoz içinde misketleri getirip bize gösteriyor...

O tarihte benim ve hemen hemen bütün çocukların anneleri ile aralarında şuna benzer diyaloglar geçmiştir mutlaka...

- Oğlum gittin yine misket aldın, misket oynadın değil mi?

- Evet aldım hem de bir güzel oynadım.

- Ne oynadın?

- Müselles ile baş filan oynadık işte.

- Ne oynayacaksın Alparslan hepinizi üttü yine değil mi?

- Yok ya biz de kazanıyoruz ara sıra...

- Eşeğin ayağı kazanıyorsunuz. Ben bilmez miyim malımı...

- Ya yaaaa! Arada biz de kazanıyoruz anam.

- On kere yirmi kere Alparslan kazanır bir kere de siz kazanırsınız...

- Ne yapalım o bizden yaşça da büyük.

- Her gün üç beş liran misketlere gidiyor akşama sıfıra sıfır elde var sıfır...

- Ders alacağım Alpaslan abiden.

- Ne dersi alacaksın yavrum, on derste nasıl misketlerin parası Alparslan abinin cebine girer dersi mi alacaksın?

- Görürsün sen bak ben nasıl oynayacağım biraz zaman geçsin de...

Annem çok sinirlidir hep ütülmem konusunda...

- Görelim bakalım. Alparslan oynuyor kazanıyor, siz de mal mal bakıyor sonrada misketlerim gitti, paralarım gitti diye arkasından zırıl zırıl ağlıyorsunuz. Yalan mı?

- Biraz para versene Amerikan misketleri alayım bu sefer.

- Ne parası oğlum git işine... Hem misketin Amerika'nı Türkü de ne misket miskettir...

- Yaaaaa bana ne bana neeeeeee!

- Sus bakayım sus! Akşam gelince babana söyleyeceğim zaten, verdiğim paralar ile hep misket alıyor hep ütülüyor diye...

- Söylersen söyle beeeeee!

- Yok sana para filan. Git başka bir şeyler oyna, saklambaç oyna, arkadaşlarınla evcilik oyna, kör ebe filan oyna ne bileyim. Başka oyun mu yok?

İşte böyle dostlar ütülüp ütülüp durduk bir misket oynamayı beceremedik. Şimdiki çocuklar misket oynamayı da bilmez, ah keşke bilselerdi, ne de zevkliydi o senelerde...

NOT: Müselles üçgen dedikleri oyundu...

04 Ekim 2023 2-3 dakika 632 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (1)
  • Şimdiki çocukların tek oyunu malasef papçi midir nedir o oyun,gece gündüz başlarini telefondan kaldirmiyorlar hepsi oyun bağımlisi oldu.Eski oyunları bilmezler elbet apayrı bir dünyada yaşıyorlar sanki...Selamlar