Uyuyamamak

Yine uyuyamamıştı. Saate baktı. Kitap okumuştu, anlayamamıştı,koyunları saymıştı, çitin üstünden atlatamamıştı.Yaban domuzu ya da kaplan falan saysam ,değişiklik belki işe yarar diye düşündü.Bir yaban domuzu beş Bengal kaplanı yedi Sibirya kurdu. Sıkıldı,Saate baktı. Odadaki eşyaların görüntüsüne şekiller uydurdu, komidin ve üstünden sarkan giysiyi belden yukarısı olmayan, ayak ayak üstüne atmış birine benzetti, o şekile cinsiyet vermediğini ayrımsadı. Duvarın kenarında duran elektrik süpürgesini kuyruğu da olan değişik bir model arabaya benzetti. Sıkıldı . Saate baktı.Hep böyle olmuştu zaten, kilo aldığını düşünüp göbeğine taktıkça semirmeye devam eder, koca koca tostları,tabak tabak mantıları suçlu gibi yer, sonra da pişman olurdu.Sigarayı bırakması gerektiğini düşündüğü an elindekini söndürmeden ikincisini yakardı. Kalktı su içti,tekrar geldi,saate baktı. Gözlerini kapadı daldı dalcak tuvaleti geldi. Gidip gitmeme arasında karar veremedi giderse uykusunun açılacağından, gitmezse daha derin uykuya daldığında uyanmaktan korktu.Kaktı tuvalete gitti . Bu kadarcık mıydı, keşke kalkmasaydım dedi kendi kendine,kalkmışken dolaptaki kekten bir dilim atayım diye düşünerek mutfağa gitti ,keki yedi. Yatağına geldi , yatağına oturdu. Saate baktı.
Artık direnmemeye karar verdi.(Anı yaşa)
Bu sözü hatırladı.
Yatağına uzandı.


Bu ünlü söz uyuyamadığımız anlarda da geçerlimi acaba.Hep bir şeyleri yönetme, bir şeyleri ispatlama çabası.Yaşamaktan yorulmanın sebebi belki burda gizli .Uykumuzu bile yönetmeye kalkıyorsak düşünün uzun bir günde yaşanılanları..

24 Ekim 2009 1-2 dakika 15 öyküsü var.
Beğenenler (4)
Yorumlar (3)
  • 14 yıl önce

    [👍👍👍1] Tebrikler can arkadaşım... Her duyguyu paylaşmak, her çeşidiyle yazabilmek güzel...İlhamın ve hırsın eksilmesin...

  • 14 yıl önce

    ya bir insan bu kadar sade ve bu kadar temiz ruhlu ola bilirmi, hic abartmadan ve tüm ciplakligiyla gercekleri yazsin..... sizi teprik ederim, gercek ve yasanmis olmasi hasebiyle inandirici ve etkileyici... öykülerinizin devamini ister ve bekleriz...

    saygilarimla .............izmirli..... 👧

  • 14 yıl önce

    :) HARIKA