Vefa

Çocuk babasına sorar, vefa ne demektir baba?
Baba:Niçin sordun yavrum.
Çocuk:Öğretmen, vefanın ne demek olduğunu anne yada babanııza sorun anlamı neymiş diye,ödev verdide ondan sordum.
Baba bir süre durakladı...
Sonra,acaba nasıl anlatırım! Diye düşündü,
Baba:Bak yavrum yıllar önce ben çocukken,yazları köye gider hasat zaman tatili orada çalışarak geçirirdik.Yine bir yaz mevsimiydi,annem ve babam beni köye dayımın yanına daha önce gönderdiler.Babamın işleri dolayısıyla kendileri daha sonra geleceklerdi.
Neyse beni bir minibüse bindirip köye gönderdiler.Dayım ve çocuklarıyla çalışıp,uğraşıyorduk,günlük yorgunluktan akşam hemen uyuyuveriyoduk,yarın yine aynı öbürgün yine aynı...
Yine bir akşam erkenden uyumuş,yorgunlukla çok derin bir uykuya dalmış olmalıyım ki,çok derinden bir ses beni uyandıracak gibi oluyor fakat uykudan bir türlü kendimi alamıyor,rüya görüyorum zannediyordum.Bu acı dolu ses bir türlü kesilmek bilmiyor, yatakta o yana bu yana dönüp duruyordum.
Bir ara yataktan fırlarcasına kalktım,o ses hala devam ediyor sanki yalvarıyordu,kurtarın beni diyordu.
Aceleyle üstüme bir şeyler alıp dışarı çıktım,etrafıma bakınıyor sesin nereden geldiğini anlamaya çalışıyordum.Ses evimizin arka bahçesinden geliyor gibiydi,yürüdüm bahçeye doğru,iyice bakındım sağa sola ve birden gördüm! Küçük bir köpek yavrusu,boynundan bir ip parçasıyla bağlanmış, ip dolaşarak nefes almasını zorlaştırıyordu,böylece minik köpek beni kurtarın der gibi hırıltılı ve yalvarmaklı bir sesle bağırıp duruyordu.
Hemen koştum içeriden bir bıçak alım ve ipi kestim,minik köpek bana teşekkür eder gibi kuyruk sallıyor,ayaklarımı yalıyor,sevinç gösterisi yapıyordu kurtulduğu için adeta...
O yıl son baharda şehre döndük,birkaç yıl eğitimim nedeniyle köye gidemedim,nasip işte...
Yine bir yaz mevsimi köye gittim,hava çok güzeldi köyün dışında indim araçtan tozlu ve dar köy yolunda ilerleyerek yaklaşıyordum köyün merkezine,birden kocaman bir köpeğin bana hızla ve havlayarak yaklaştığını gördüm,doğrusu çok korkmuş kala kalmıştım olduğum yerde.Köpek bana yaklaştıktan sonra durdu,havlıyor fakat saldırmıyordu, rahatsız etmeyecek bir havlama sesiydi,sevinç ifadesi gibiydi,,iyice yanıma yaklaştı ayaklarımın ucuna kadar ,beni sanki okşuyor,paçalarıma sürünüyordu,bir an bu köpek beni nereden tanıdı da geldi yanıma dedim,biraz düşündükten sonra yıllar önce ölmekten kurtardığım o küçük köpek olduğunu anladım,ve kendi kendime vefa bu olsa gerek...

16 Mart 2010 2-3 dakika 6 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar