Vietnamlı ile yasadigim ask! (platonikmiydi acaba? )

Almanya ya isci ailesi geleli daha bir sene olmamistiki ufakta olsa is sahibi olmus bir imbis acmistik borc harc icinde imbiss dediysem yani kontena biciminde 2,30x2,10 genisliginde bir bahceye oturtulmus bir kontena orada yarim,yamalak almancamla döner ve cesitli yiyecekler satiyordum ost blokundan yeni kurtulmus bir dogu almanya bati almanya ya ayak uydurma zorunlugu ceken bambaska bir toplum vede yabancilar sevilmiyor böyle bir yerde ekmek parasi kazanmaya calisan ben....Isler, actigim günden beri her gecen gün biraz daha artmakta bazen iyi bazende durgun bir sekilde devam etmekte isten eve evden ise yavas ,yavas robotlasan bir hayat calisma saatim hergün hafta sonlarida dahil 14 ila 18 saat'ten asagi düsmüyordu,
ama yinede yaptigim bir mücadele.Kendimi cok severim is konusunda hayat'ta yilmam hele ,hele yenilgiyi hic kabul etmeyen bir yapim vardir kendimi iyi tanirim......

Yine yazin ortasinda herhalde haziran ayinin bir günüydü gene imbisim de salatalrimi dogramis dönerim de tam kizarmaya baslamistiki kontenamin kapagini kaldirdim zaten dönerimde 10 dakikaya kadar tam kizarir dedim ve o düsünceyle erken actim görüpte gelen arabasindan inene kadar
10 dakika gecerdi diye düsündüm vede actim.2 dakika gecmeden hallooo sesiyle irkildim tamda arkam dönük calisirdim hallooo sesine döndüm yarim yamalak almancamla bitte schön (buyrun) dedim ein döner dedi bayan(yani bir döner)dedi ama almancasi ayni benim gibi berbatti dikkatlice süzünce bayanin vietnamli oldugunu gördüm kisa boylu simsiyah uzun sacli zayif beyaz tenli harika bir bayan yine yarim almancamla eine moment bitte ( bir dakika dedim) anlaminda isaretle söyledim oda ok dedi,tabi döner kizarirken bende ekmegi kizartim sonra sose isteyip istemeyecegini sordum? salata'lar dan hangisini istedigini isaretle kendisi söyledi zaten ben onun dönerini paket yaptim verdim parasini ödedi gidiyordu arkasindan bayagi baktim dedimya cok güzel kadindi 20-25 metre gitti kaufhalle'nin orada duvara sirtini dayadi dönerini acti yemeye basladi orada baska bir vietnamli daha vardi ama erkekti orada ucuz sigara satiyordu önceden onu bir kac defa görmüstüm ama bana hic alis-verise gelmedigi icin dikkatimi cekmemis olsa gerek diye düsündüm.Kadin ise tam onun yaninda duvara dayanmis bir sekilde dönerini yiyip arada sirada da benim imbisime bakiyordu,daha sonra arada sirada bakismalar devam etti.Benim aklimda ise adam vardi acaba diyordum kocasimi?abisimi? sonrada sacma,sacma düsünme salak deyip kendime kiziyordum.evli olsa ne olacak bekar olsa ne olacak,sonucta bende evliydim vede evliligimde hala karim'i tanima asamasindaydim,kemdime kizdim bosver dedim nihat sen kendi isine bak.......

Aksam bir ara karsiya bakim dedim yine bana bakiyormu diye? baktimki gitmisler saate baktim 21,00 olmustu kaufhalle sabah 8 de aciliyor aksam 18,30 da kapaniyordu onlarda kaufhalle' nin
önünde sigara sattiklari icin oranin acilip kapanmasiyla orada bulunuyorlardi kacak sigara satiyorlardi
ama calisma saatleri yine oranin calisma saatine ayarliydi.Benimde aksam üstleri genellikle islerim yogun oldugu icin gözden kacirmis'tim.

Ertesi gün yine ayni saatte imbisimi actim,bekledim belki gelir yine benden bir sey satin alir diye gelmedi? baktim ama yine oradaydi vede arada sirada bana bakiyordu,bende ona tabi bakismalarimiz düne nazaran bu gün biraz daha fazla sürmüstü ama bakismalarimiz sadece birbirimize uzaktan bakmaktan baska bir sey degildi,ama karar vermistim bu aksam bekleyecektim o eve giderken acaba bana bakacakmiydi? onun icinde kaufhalle'nin kapanis saatini kacirmamak icin kolumdaki saati tam 18,30 ayarladim.Aksam üstü tam müsteriye döner hazirlarken kolumdaki saatimin caldigini duydum kaufhalle kapaniyor vietnamli'lar da torbalarini topluyor du bende hem döner hazirlamaya hemde onlara bakmak icin her salatayi koyusumda karsi tarafa bakiyordum ki bunu farkeden imbisteki müsterim de kafasini oraya cevirip bakti sonra bana döndü kendi kendine mirildandi bu arada ben yine karsiya baktim kadinin bana bakarak el salladigini gördüm bende salladim tabi derken müsterim mirildanmayi birakmis yüksek sesle schise vietnamize dedi (yani bo....tan vietnamli) demisti ,oysa ben bu laf icin aylar önce benim imbisimi basan 40 ila 50 arasinda beni yakmak isteyen yabanci düsmani naziler'in sefini elime döner bicagini kaparak dakikalarca agizinda dis birakmayana kadar döven 1 ay önce mahkemesi bitip te haci parasiyla birlikte 25,000 mark ceza ödeyen birisi olarak alamanin söyledigi bu söze cok kizmistim ama benim milletime söylenmedigi icin sadece ona alamanca Was ist loss (neyin var) dedim oda onlarin kacak sigara satip vergi vermediklerini buda onun zoruna gittigini anlatti. Bende hak verdim alman'a hakliydi cünkü almanya bir vergi devletiydi halkida bu konuya cok hassasti,yani adam hakliydi.......

Ertesi günler bitmedi vietnamli güzel bayan hergün gelir oldu döner veya baska bir sey yiyordu derken yanindaki damla gelmeye basladilar beraber yiyorlardi onlar gelmedigi zaman bne kosar adim gidip onlardan west sigarasi alip manayla bayanida görüyordum,kokusunu aliyordum biraz daha yaklasiyordum ben onlarin yanina gittigimde mis gibi kokuyordu onun kokusu benim gözümde daha hic bir parfüm firmasinin formülünü bulupta icat edecegine hala inanmiyorum öyle bir kokuyu ben bir daga koklayamam herhalde.Günler geciyor bakismalar artiyor ve ben bu bayani deli gibi düsünür, arzu eder oldum ne olmustu bana asik'mi olmustum platonik ask dedikleri bu mu olsa gerek ben ondan hoslaniyordum peki o benden hoslaniyormuydu? sevgimin karsiligi varmiydi acaba? neden kendimi o na bu kadar kaptirmistim oysa yanlisti yaptigim ben evli bir erkek'tim hayatim rizikoydu bu gün esim yakalasa beni ayrilsak hemen türkiye'ye sürülme durumum vardi en azindan 5 sene esim den ayrilmamam gerekiyordu almanya kanunlarina göre
sürüldügüme yanmayacaktim ama ondan ayri kalacaktim bir daga ben almanya'ya hangi yoldan? nasil? gelebilirdimki onun icinde cok dikkatli hareket etmem gerektigini düsündüm platonik askimi unutmam gerekiyordu,dogrusu da buydu ama yapamadim aklimdan cikartamadim,atamadim,silemedim cünkü is icabi her gün birbirimizi görmek zorunda kaliyorduk her görüsmemiz de gülüyorduk oysa onun hic bir seyden haberi yoktu belkide ondan hoslandigimi bile bilmiyordu belkide ben fazla abartiyordum kimbilir. Sorunun cevabinida almam fazla uzun sürmedi zaten yine benden döner alirken parmagimdaki yüzügü sordu bu ne dedi bende yüzük dedim vede evli oldugumu söyledim biraz durakladi ,güldü gene ama bu gülüs simdiye kadar gördügüm gülüslere hic benzemiyordu sanki zordan gülümsemis gibi geldi bana neyse bende ona yanindaki adamin kim oldugunu sorma cesaretini buldum kemdimde oda bana abisi oldugunu söyledi tabi biz bunlari konusurkan yarim yamalak almancamiz vede el isareti ile yapiyor fakat beyinlerimiz sanki yillarca ayni ülkenin dilini konusmus gibi anlasiyorduk birbirimizle.

Fazla zaman gecmedi abisiyle de iyi arkadas olduk öyle alismistikki birbirimize onlar isi biraktiklari zaman benim imbisime gelir saatlerce muhabbet ederdik hatta bir aksam ben imbisi kapatana kadar muhabbet ettiler sonra da arabalarina binip gittiler.Abiside bana bayagi sicak davraniyordu ama acaba benden abisine bir sey anlatmismiydi bu sorunun cevabini hic bir zaman alamadim.

Yine günlerden cok güzel bir gündü hava yine mükemmel imbisimi actim platonik askim geldi döner istedi tam bicagi elime aldimki bana nasil kesildigini sordu bende kafamla isaret ederek iceri cagirdim gel dedim ögretim sana,o da sanki bu ani beklermis gibi hemen geldi yanima ikimizde döner makinasinin karsisindaydik benim elimde bicak vardi tezgah'in üzerine biraktim bicagi elinden tuttum avucuna bizim döner bicagini yerlestirdim vede arkasina gectim bicagi dönere vururken gecen zamana kadar hic bir sey hisetmemistim belkide ilk elini tuttugum an hissetmem gerekirdi ama is ögretecegim icin dikkate almamistim derken döneri keserken kol hareketinden dolayi kalcasinin hafif ,hafif hareketligini hissettim cok kötü olmustum vucudumu ates basmisti anlamadigim bir seydi bu cok hos olmustum bu ardada onun titredigini hissettim acaba benden yana bir seymi farketmisti? korkmusmuydu? hemen bicagi yere attik beraber 5 dakika birbirimizin yüzüne bakamadik utancimizdan sonra disari cikti yine imbisin önüne dönerini hazirladim aldi ama yine gülüyordu bana hem daha da sicak gibi gelmisti bana arkasindan yine baka kaldim gidene kadar ilk defa bu kadar yakinlasmis elini tutmus simdiye kadar arzu edemedigim bir duyguyu yasamistim ne olmustu bana saatlerce kendime gelemedim neydi bunun adi ask mi? arzu mu? neydi eve gittigimde bile kendimde degildim hala onu düsünüyordum esimle giridgim yatagimda bile bedenim esimle beraberken beynim onu düsünüyor fahiselik yapip esimi ilk defa da olsa düslerimde aldatiyordum,bana ne olmustu neydi bu halim kafayimi yiyordum acaba?

derken dakikalar saatleri saatler günleri kovaladi bizim yakinlasmamiz ele tutusmadan sonra cilginca öpüsmeler kadar vardi benim platonik askim gercek olmustu,cok mutluydum hatta karim bile hic bir seyin farkina varmamisti.ikisini de idare ediyordum yatma olayi yoktu ama yinede esimi aldatiyordum her rizikoyu göz önüne almis bir sekilde devam ediyordu her sey normaldi cok mutluydum ama ne yaziki mutlulugum fazla sürmedi o lanet olasi gün geldi catti.Müsterinin birine döner hazirliyordum yine biden bir ciglik sesi duydum ses benim askim'in tarafindan geliyordu kafami cevirmemle orada 3 tane nazi dedigimiz yani( Dazlak) kafali kisilerin bunlarin elinden sigaralari almak icin calistiklarini gördüm birisi benimkini tutmus öteki iki kisi abisinin elinden torbayi kapmaya calisiyordu ben dururmuyum kaptigim gibi döner bicagin o tarafa dogru kosmaya basladim bir taraftan da bagiiryordum korkupta kacsinlar diye scheize nazis diye, olan oldu torbayi alamayan nazi nin biri bicagini cikartti vietnamliya sapladi iki defa kol hareketini gördüm yetismeme de bir 10 m kalmisti bicaklayinca torbayi almaktan vazgectiler ben gidene kadarda kactilar zaten yere düserken yetistim kucagima düstü karin bölgesinden kan akiyordu her taraf kan gölü olmustu bir kac saniye icinde benim kiz arkadasimin cigliklarini duyuyordum sok icindeydim
kaufhalle de calisan kisiler polis ile ambulans cagirmislar ayrica bir kac tane minder getirdiler basinin altina koydular abisi sadece gözlerime bakiyor konusamiyordu kardesine bir seyler mirildiyordu ama ben anlamiyordum kimbilir belki biraz hizli kosabilsyedim bicaklanmadan kurtarabilirdim yada ilk cigligi duydugum zaman hemen hareket etseydim yetisebilirmiydim acaba ? sorusu bazen hala beynimi kurcaliyor yetisseydim kurtarirdim garanti oranin nazi leri ben den korkuyorlardi kavga etseler bile sanslari yoktu zaten derken ambulans geldi sonra polisler ambulansa abisini bindirirken o da biniyordu abisinin yanina kapi kapanirken son kez aglamakli gözlerle bana baktigini gördüm her zaman gülen gözleri ilk defa aglarken görmüstüm.Polisler olaya yakin oldugum icin bana sahitlik yapmam icin karakola götürmek istediler bende onlara imbisimin acik oldugunu kapadiktan sonra karakola gelebilecegimi fakat almancamin iyi olmadigindan dolayi tercüman istedigimi söyledim onlarda tamam kacta gelirsin dediler bende gece 24:00 söyledim tamam dediler ben sok icinde imbisime giderken hala olayin sokundaydim calisamazdim ama calismak zorundaydimda bir taraftanda kiz arkadasimin aglamasi o gözlerden akan yaslar abisinin son kez mi desem bakislari soktaydim aklimdan gitmiyordu aradan bir iki saat gecmistiki imbisimin önüne polis arabasi geldi bana ifade vermem icin gece degil yarin sabah saat 10 da gelmemi söylediler tercümaninda o saatte gelecegini haber verdiler bende tamam dedim.

Aksam eve gidince olayi esime anlattim tabi biraz degistirerek sadece bicaklanma tarafini falan benim sahitlik icin gidecegimi ama tercümaninda gelecegini istersen sen de gel dedim esimin bana söyledigi yok ben gelmem beni böyle seylere karistirma dedi ,bende tamam dedim ne diyim.

Ertesi gün ben dogru polise ifade vermeye gittim nasil oldugunu sordular bende olayi en ince ayrintisina kadar anlattim.zaten kavga edenleride yakalamislar orada bayagi kalabalik vardi kimse kavgaya müdahele etmemisti ama sahitlik edip zanlilari polise yakalatmislardi ifadem bittikten sonra tercüman araciligiyla polise yaralanan kiisnin saglik durumunu sordum? aldigim cevap öldü dediler sok oldum sevdiigm bir insani kaybetmistim,yikilmistim üzüldüm zaten poliste önüme gazete koydu
gazetede olayi ufak mansetle gecmisler ve bir vietnamlinin bicaklandigini yazmislardi ,sonrada hastanede öldügü yaziyordu.Ben atbi ifademi verdikten sonra yine imbisime gittim haayt hic bir sey olmamis gibi devam ediyor ayni yerde insanlar alis verislerini yapiyor sanki dün burada hic kimse ölmemis gibi bir hava yaratiyorlardi,benim sevdiigmden ise bir haber yoktu bekledim belki gelir yada en azindan gelemezse bile bir haber gönderir diye günlerce bekledim gözlerim hep oraya bakti ne kendi geldi ne de haberi oraya baska vietnamli da gelmedi zaten uzun süre sigara satmaya derken aylar sonra 3 kisi geldiler vietnamli döner yemeye onlar orada sigara satacaklarmis onlarla konustum cat pat almancayla olayi anlattim onlar biz biliyoruz dediler onlari taniyorlarmis zaten ne olduklarini sordum abisini mezara gömdükten sonra kardesini de ucaga bindirim memleketlerine anne sinin yanina gönderdiklerini söylediler zaten almanyada abisiyle yalniz yasiyorlardi.Bana bir veda bile diyemeden askimi memleketine göndermislerdi o tam 18 sene gecti ondan hala bir haber alamadim ne yapiyor yasiyormu? yasamiyormu? hic haberim yok bende kalan sadece bir iz simdi ne zaman bir vietnamli görsem benim yaslarda heyacanlanirim acaba derim o cikarmi? karsima kimbilir belki bir gün herhangi bir yerde karsima cikar ALLAH büyüktür.

06 Haziran 2009 10-11 dakika 7 öyküsü var.
Yorumlar (2)
  • 15 yıl önce

    Cok ilgincdi baya seyler yasanmis... Hem güzel hem kötü hem üzücü....

    Ama sonu bi hasretle bitmis...

    Ama en cokda kariniza haksizlikdi..

    Tbk

  • 15 yıl önce

    evet bazi hislerin önüne gecemiyoruz degilmi?🙂🙂🙂