Yaaaylaalarrr Yaylaaalarrr

Yaz mevsimleri gelip çattı mı bizim meslekte işler biraz azalır, ağır aksak gider. Eeeee yaz, kış gibi olmuyor haliyle... Ayaklara su girmediği zaman, insanlar size tamire gelmiyorlar, yazında genellikle bezden, spor ayakkabıları tercih ettikleri için, sipariş ayakkabı yaptıranda fazla olmuyor kış gibi, biz de zaman zaman çalışsak da iş olunca, olmayınca da yan gelip yatıyoruz...

Kadim dostlarımızdandır Mehmet Ali Amcam... Öz amcam olmasa bile öz amcam kadar sever sayarım. Feleğin çemberinden defalarca geçmiş, görmüş geçirmiş bir bilge insan. Zaman zaman gelir bize fıkralar anlatır, kimi belden aşağı, kimi belden yukarı... Bazı zaman yaşça büyükler varsa yanında ''Siz azıcık kaybolun bakayım.'' der, biz de duymamazlığa gelirmiş gibi yaparız.

Okullar yeni kapanmış, hava sıcak mı sıcak. Dışarı çıksan ateş basıyor, içerisi yine bir nebzede olsa serin sayılır... Pek dışarı çıkası yok insanın. İki saattir dükkana kimseler girmemiş. Sabah erkenden biraz hareket oldu işte, kasaya üç beş kuruş damladı hepsi o kadar. Yine de çok şükür halimize, siftahsız dükkan kapatmıyoruz...

Mehmet Ali Amcam piposunu doldurmuş fırt fırt çekiyor. Ben de yakmışım bir sigara, yanına da Çaycı Mamuttan bir çay hem bana hem amcama öyle akıyor zaman. Hani es kaza içeriye biri gelse ''Offf ki of bunlar dolmuşlar hem de nasıl dolmuşlar birazdan patlarlar bomba gibi.'' der ve hemen yanımızdan kaçar gider...

Attım sigarayı hemen Mehmet Ali Amcamın yanına seğirttim. Kaldırdım ayağa ''Söndür emmi şu sigarayı önce.'' hemen söndürdü... Kol kola girdik, başladık dükkanın bir ucundan öbür ucuna doğru uygun adım yürümeye... Ben yazıcı çavuş, O da kontak onbaşı, öyle derlermiş askerde, vallahi ben O'nun yalancısıyım. Türküsüz olur mu hiç uygun adım. ''Aya akşaaaamdan ışıktır, yaaaaaylallaaaar yaylaaaalar, yüküm şimşir kaşıktııııııııır dilooooo diloooo yaylaaaalar.''

Of ki offffff nasıl da stres atıyoruz o yaz günü, bir bilseniz... Yaylalara devam son hızla. ''Komşu kızınıııııı zapt eyleeeeeeee, yaaaaaylaaaalarrrr yaaaaylalar, biziiiim oğlaaaaan aşıktırrrrrr, diooo dilooo yaaaaylallaaaaar yaylalar.'' Tam o sırada İsmet Ağabey girer içeri... Girsin İsmet Ağabey yabancı değil, biz yine aynı hızla devam. Baktı olmuyor İsmet Ağabeyi de alırız aramıza. Biraz daha zaman geçer. O sırada emekli başçavuş Yusuf Hoca da bizi ziyarete gelmiş, girer kapıdan. ''Sol sol sol, sağ kıtaaaaa durrrr.'' Of ki offff! Kaptırmışız kendimizi... Yusuf Başçavuşum gelmese, kıta dur çekmese, duracağımız filan yok billahi... İyi stres attık ama o tarihte, yaz günü...

30 Aralık 2020 2-3 dakika 615 öyküsü var.
Yorumlar