Yol Bilgisayarı

Eskiden beri araba kullanmayı ha bir de benden daha iyi kullananlara kıllanmayı severim. Arkadaşlarımda dalga geçer benim ile ''Tamam anladık İsmail sen de iyi kullanıyorsun ama senden iyi kullananlar da var kabul et artık.'' derler. Desinler yine de severler beni ya. Arabalar eskiden çok basitti. Ne elektrikli camları vardı, ne hava yastığı, ne de yol bilgisayarı... Şimdilerde artık bu özellikler yeni arabaların hepsinde standartların içinde olarak satılıyor müşteriye... Yakında da uçuracaklarını söylüyorlar arabaları, olur mu olur. Bir de tuvalet ile banyo koyarlar ise arabaların içine lükse bakın siz o zaman ki...






Taktım ben bu yol bilgisayarına, hem de bayağı taktım. Girdik hanım ile bir araba bayisinin kapısından. Selam ve aleykümselam faslını yıldırım hızı ile geçtik, orada takılıp kalmadık. Sonrası malum ne alırsınız ne içersiniz faslı.. Onu da birer çay alarak, hızlı bir şekilde geride bıraktıktan sonra gelelim sadede. Sadet, yani bu bildiğiniz Saadet değil. Konuya girip, arabamızı alabilirsek alıp o zaman saadete ereceğiz. Allah var satış elemanları da bayan/erkek çok kibar ve de alımlı çocuklar. Sanırım özellikle fiziği düzgün olanları seçiyorlar. E tabi haksız da değiller hani. Sattıkları materyaller öyle beş on liralık bir şey değil ki... Yüz binlerden bahsediliyor almak istenince...






Bayan arkadaş sayıyor biz hanım ile arabanın etrafında dolanırken. ''Hmmm! Yol Bilgisayarı da varmış ne güzel.'' Bu kadar arabaya para vereceksiniz de olmaz mı? ''Var tabi İsmail bey olmaz mı yol bilgisayarı.'' Bende laf ebesiyim İsmail olarak, laflar tükenir mi? ''İyi de bu yol bilgisayarları pek bir işe yaramıyor gibi hanım kızım. Benim daha önce ki arabam da vardı İnternet'e giremiyorum ben bu yol bilgisayarlarından sizinki de öyle mi?'' Satıcı kızımız bir an şaşırır. ''Amcacım yol bilgisayarı öyle bildiğin bilgisayar gibi değil, bu yol durumunu anlatan bir bilgisayar, yoksa faceye, twittıra, maillerine filan giremezsin bundan.''






Çeşitleri de yok mu acaba bu yol bilgisayarlarının, ne bileyim öyle aklıma geldi işte. Şimdi satış elemanı kıza sorsam mı acaba? Ne soracaksın kıza İsmail? Yok, yok merak işte soracağım mutlaka. Bu yol bilgisayarları sadece kara yollarında mı var? Deniz, hava ve tren yollarında da var mı acaba? Sormam lazım ama bir türlü cesaret edemiyorum. Kız belki de dalga geçtiğimi filan zanneder. Yok yahu yapar mıyım öyle şey. Hem ben şimdiye kadar kimle dalga geçmişim ki? Lakabımın Dalgacı İsmail olduğuna bakmayın siz. Ben askerde bahriyeli idim de oradan geliyor Dalgacı İsmail yakıştırması yoksa başka bir şey değil yemin billahi...






Bu alacağımız ikinci yol bilgisayarlı araba. Hay Allah ya bundan da mı giremeyeceğim ben şimdi İnternet'e? Ya arkadaş her yerden İnternet'e giriliyor da arabalardan niye girilmiyor bir türlü anlamış değilim. Tekrar kızımıza dönerim. ''Kızım anladık bu arabada ki bilgisayardan İnternet'e girilmiyor şimdilik, peki sonra bunun İnternet'e, faceeye ve twittere girilebilenleri çıkar mı?'' Satış elemanı kız yine şaşırmıştır. ''Vallahi ne diyeyim amca ben sana şimdi çıkar da diyemiyorum çıkmaz da diyemiyorum. Olmaz olmaz diye bir şey yok, teknoloji çok hızlı gelişiyor, neden olmasın.'' Taktım ben bu arabada İnternet olayına. ''Öyle deme kızım biz hanım ile her sene yaz kış demeden en az beş on kere çok uzun yollara gideriz. Allah'a şükür onunda var ehliyeti çift şoför gidiyoruz. O kullanırken ben sıkılıyorum, ben kullanırken o sıkılıyor bilmem anlatabildim mi? Hani birimiz kullanırken diğeri kıllanmasın o da yol bilgisayarına girsin vakit geçirsin.'' Satıcı kız İsmail Amcasının yol bilgisayarı ile ilgili abuk ve de sabuk sorularından epeyce bunalmıştır. '' O zaman şöyle yapalım İsmail Amcacım. Siz seyahate çıkarken yanınıza bir tablet bilgisayar veya küçük laptop alın, siz kullanırken hanımınız bakar, hanımınız kullanırken de siz bakarsınız bilgisayara, o da olur size yol bilgisayarı. Daha ne diyeyim ben size bu kadar kıyak yaptım bunu da unutmayın.'' Of ki of ''Bunu daha önce söylesene kızım bizi de uğraştırmasana, ben de fellik fellik her araba satıcısında yol bilgisayarlı araba hem de İnternet'e girilebilen yol bilgisayarlı araba arıyorum. Doğru diyorsun. Alırım tableti açarım faceyi açarım twıtırımı dalarım maillerime, sonra ver elini Antalya ver elini İzmir, ver elini Bursa. Daha ne olsun daha ne olsun. Sağ ol kızım sağ ol.''

28 Aralık 2016 4-5 dakika 629 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar