Zeki Çocuk

Düşünen, soran, sorgulayan, araştıran, geliştiren, uygulayan ve en önemlisi de aldığı işi sonuna kadar götüren gençler yetiştirmek ülke olarak en önemli beklentimizdir buna kimsenin itirazı olmaması lazım.Bunun için de bazı Avrupa devletlerinde olduğu gibi küçük yaşta çocukların yeteneklerinin keşfedilip o yönde eğitilmesi gerekir ki eğitimin amacı ve kalitesi ortaya çıksın.

Bundan birkaç yıl önce dönemin cumhurbaşbanı eline tebeşiri alıp tahtaya şunu yazar:"Oku,düşün,uygula,nitecelendir."

Başarının sırrı,eğitimin sloganı ve eğitimin misyonu denilerek yazar ve akademisyenler tarafından bununla ilgili çeşitli makaleler yazılır.

Bir sınıf öğretmeni,büyük harflerle tahtaya bu cümleyi yazıp öğrencilerin yorumlamasını ister:" Oku,düşün,uygula,neticelendir."

Öğrencilerden biri:

"Bol bol kitap okuyacağız ve okuduklarımızı düşünerek yaptığımız her işe uygulayacağız böylece neyin doğru neyin yanlış olduğunun farkına vararak sağlıklı sonuçlar elde edeceğiz."der öğretmenin çok hoşuna gider.

Ancak parmak kaldırarak orta sıraların sol köşesinde oturan bir öğrenci söz ister:

"Yakacağız öğretmenim,der." Öğretmeni şaşırır:

"Ne yakacağız,neyi yakacağız?"

"Odunları yakacağız öğretmenim deyince öğretmeni hala şaşkınlığını korumaktadır,tahtayı göstererek:

"Bunun konumuzla ne alakası var der,odunu nereden çıkardın?"

Öğrenci cevap verir:

"Baş haflerinden odun çıkıyor öğretmenim."

20 Mayıs 2024 1-2 dakika 462 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar