Dağlara

yüzümüze çakar ay parçasını

tahta bir mıh ile



yoksa yanardı uyurken gece

tüm haşmetiyle



tavlı demir bir çiviyle çakardık oysa şakağından

şakulünü almadan yıldızın



misli bir keman sesi inletirdi ölü sazları

çığırtkanlar mateme vurunca figanları




aç ormanlar yanardı

binlerce kafiye ile



sen sevgili

demir halkalar takardın avurtlarına



ağlamak ile tebessüm arası

yüz oyunları oynardık tüm keşkeler düşerken arnavut kaldırımlarına



pişmanlık doğardı şimalden

dolunaya




ikimizde saplanırdık tahta perçin ile dağlara...

03 Kasım 2022 926 şiiri var.
Yorumlar (3)
  • 17 ay önce

    Ah bu şiirler ,bir de roman ayraçlarına denk gelen o ince sızılı satırlar.Bunu pek çok kez Yaşar Kemal romanlarında gördüm. Cisimler,doğa ve alabildiğince hüzün. Tarık bey iyi bir şair.

    Bursa’ya selamlar

    Kutlarım

  • 17 ay önce

    Şiirinizi okumadan az önce kendimi ve an an insanlık tarafından yıpratılan güzelim dünyamızı düşünüyordum. Bana kalırsa ben de pek matrah biri değilim. Karakterim hainlikle kötülükle ekmek derdinde olanla değil ama o derdi başka türlü anlayanlarla örülü olduğundan dolayıdır ki insanların çoğu inançları gereği kutsal yapılara kitaplara gömülürlerken ben cennete gireceğim umuduyla şiir okurum. Yani sakinleşirim. Edebiyatı bu nedenle severim. Şiir yazanları da severim. Yazmak yerine bebeler gibi zırlayanlara da yeri gelince iyi yazdıklarını anlar anlamaz onlara da sıcak olurum. Evet ender ama sağlam şiir yazanlardan biri de sizsiniz..Yani temelinin sağlam. Bastığınız toprak namuslu. Şiirinizi okurken gecenin bir yarısı yanar dağları Düşlüyordum. Akan lavların okyanusla kucaklaşmasını okşuyordum. Duruşunuzla şiiriniz çok önemli..kutlarım.