Eylül'e_2

Dağıldı bütün bulutlar evlerin kör pencerelerinden; bir bir aralanmakta perdeler.

Susmalar dünde kaldı, bütün türküler dillenmekte.

Uzun yaz geceleri yaşanıyor şimdi memleketimde,

Gülümseyişler almış başını gidiyor ve herkes biliyor ömürler tükenmekte.

Bir sen yoksun!

Bakışın yok.

Yokluğun acıtmıyor artık içimi. Yokluğuna ağlamak yok!

Yıllanan acılarımı kitaplar arasında saklıyorum.

Sayfaları karıştırmak yok!

Herkes mutlu en az benim kadar.

Sanki mahşere kaldı gözlerde biriken damlalar.

Ağıtlara alışmış dudaklarda artık kahkahalar var.

Bir sen yoksun!

Gülüşün yok.

Gülüşünle çiçeklenen baharlar uzaklarda.

Yazlara yaslanmış sırtıma ağır yükler yüklemek yok!

Yokluğun anonim bir türkü gibi dudaklarda, sensizliği unutmak yok!

Bu yüzden, sırf bu yüzden yokluğunda yok olmak yok!

(Eylül'de Hüzün)

15 Haziran 2010 437 şiiri var.
Beğenenler (5)
Yorumlar (4)
  • 14 yıl önce

    müthiş bir tema ınanılmaz güzel duygular..tebrık edıyorum züleyha kardeşim..çok çok güzeldı

  • 14 yıl önce

    Dağıldı bütün bulutlar evlerin kör pencerelerinden; bir bir aralanmakta perdeler.

    Susmalar dünde kaldı, bütün türküler dillenmekte.

    Uzun yaz geceleri yaşanıyor şimdi memleketimde,

    Gülümseyişler almış başını gidiyor ve herkes biliyor ömürler tükenmekte.

    Bir sen yoksun!

    Bakışın yok

    HASRETLIK YALNIZLIK umuda sevgiye...evet yokların ülkesi yok olmadan dillensin sarkilar türkülerimiz TEBRİKLER sevgiyle kutlarım usta kalemini😭👧

  • 14 yıl önce

    hüzünlü bir tema da olsa

    şairem nakkaş edası ile ilmek ilemk işlemiş dizeleri

    kutlarım Züleyham,

    hüzünler uzak olsun gönlünden.

  • 14 yıl önce

    Yine güzel bir şiirdi...

    Az önce bir şiire yaptığım yorumda da bu konuya değinmiştim bir şekilde.

    Şiirin son mısrası olan "Bu yüzden, sırf bu yüzden yokluğunda yok olmak yok!" çok hoştu. Benim aşklarda, sevdalarda olması gereken dediğim de hep budur.

    Terk eden, giden, yüreğinde aşkı bitiren, başka limanlara demir atıp, gülüp eğlenirken, beri yandan figanlarla gözyaşı dökülmesi, bitmiş bir sevdaya ağıtlar yakılması çok tuhaftır. Hatta belki de terk eden, giden, aşkı bitiren gülümseme ile izlemektedir.

    Aslında serzeniş ve sitem dizeleri de olsa, ben yine de "Yoklukta yok olmayı terk" olarak algıladım dizeleri... Ya da algılamak istedim...

    Tebrik ediyorum güçlü şiirlerin kalemini...