Gam Perdesi

Her dem güz çarpıntısı
ay lehçesi fısıltılı gece
sonrasız dalga sesi yasım
savruk kumsal
yakamoz sürgünü gözler
karasal vurgun kaderim
izleri yorgun sarı mevsim
avuç içi derinliği gün açımı sabahı
hıçkırık nakaratı ıslak bulut
sırılsıklam bensiz bedeni
mutlumsu arzu bitimi
hüzün nöbetini
tökezler karanlık
yaz ölgünü bahar
kışın ilk hecesi


ruhuna akıyorum izim yok
ahraz kalıp dünyaya
göç gidişim
acısızım düştü gözlerinin tetiği
yüreğimi yakan bir ateş
eşgali belirsiz sevda
her dem vurur ruha
hüznün gam perdesi

ustura acıtası gölgeleri şehrin
çingene rüzgâr duraksız
akıyor zaman yeryüzü yıkık
renk, bilmez güzeli
kokusu giden kayıp kalmış çiçek
gözlerin sözsüz şarkı
acıtır içimi gam perdesi

12 Ekim 2009 132 şiiri var.
Yorumlar (49)
  • 14 yıl önce

    Kutlarım.Güzeldi.

  • 14 yıl önce

    Kalemin daim yüreğin hep mutlu olsun....

  • 14 yıl önce

    Şiire geç kalmışım yine:( Ama kaçırmadım😏

    Haftanın şiir ve şairini kutlarım👍👍👍

  • 14 yıl önce

    Okuduğum en karmaşık,işlevsiz Ali Sevimli şiiri desem yeridir,belki bir deneme sürecidir bu öyleyse kolaylıklar ve başarılar dilerim sonrası için ama şiiri beğenmediğimi dile getirmekten geri durmam neticede bir şiiri değerlendirirken ne öncesine ne sonrasına bakılır şairin anlatmak istediğini çabuk çözümleyebilme adına evet belki değerlendirmeye alınır ama temel olan bu şiir,bu sayfada yer eden farklı duyguların işlendiği eklemler bütünü.. Haftanın şiirini/şairini kutlarım.

  • 14 yıl önce

    'ruhuna akıyorum izim yok ahraz kalıp dünyaya göç gidişim acısızım düştü gözlerinin tetiği yüreğimi yakan bir ateş eşgali belirsiz sevda her dem vurur ruha hüznün gam perdesi' ... Şiirin bu kısmı harici kısımlarını aynı şair ad-soyadı altına etiketlemek yanlış olur bana göre ki Ali bey yeni bir tarz deneme yoluna gitmiş,imgeyi sevmediğini düşündüren yorumlarından haberdarım tabiki sevmemesi denemesine engel değil ki bende heceyi sevmediğim halde denemişimdir..Şiirin başlığı çok güçlü,çağrışım yönü kuvvetli ilk başta..Çok yönlü bir başlık mana bakımından ama gelgelelim ayrı ayrı tümceler halinde güçlü sayılabilecek dizeler bir bütünlük oluşturamamış,imgeli anlatımdan şiir yoluna varacak bir bütünlüğü kuramamış şair.Üstte eklediğim şiirin ikinci pasajı daha oturaklı,dize dize tenasup ilişkisi kurulabilir,bir bütünlükten söz edilebilir olduğu için başlığı karşılayan kısım olmuş bence.. Ali bey sade zaman zaman imgeyide yapıtaşı yahut yardımcı öge kılan şiirlerde daha başarılı,imgeyi başrol oyuncusu yapmak isabetli bir karar olmamış ki hakikaten özelliklede ilk pasaj birbirinden bağımsız cümlelerden öte gitmemiş şiiri anladım,anlamama yol olanda ikinci pasajdır. ...