Haydaa

Bu ülkede çıldırmak hiçten bile değil
Baksana kimlerin elinden neler geldi geçti
Bu ülke, her an, her şeye gebe
Gergedanlar bile kendini fil zannetti

Bu ülke çok tuhaf be çocuk
Ayak tabanların henüz gıdıklanmadan
Kasıkların çatlar gülmekten

Gözünü aç, diye kıçını yırtsa da bunca kalemşor
Nafile çocuk
Daha ilk karede halkımın içi geçmekte

Yorgunluk bize ata mirası
Elde yok
Avuçta yok be çocuk
Okumak, dinlemek zor zanaat
Çok bildiğimiz için çok yanılmaktayız

Ah bu kazıklar
Gözünü sevdiğim, kazıklar
/Rabbime şükürler olsun/
Sayelerinde ayılmaktayız

Yine de bazı şeyler sineye çekilmeli
Örneğin siyasilerimiz ne ince ilim sergilemekte
Halk derdinden kan kusmakta iken
Onlar uzun hava söylemekte

Dedim ya bu ülkede çıldırmak hiçten bile değil
Ama yine de sen benim sözüme kulak asma çocuk
Zaten bu ülkede, akıllılar kendini deli
Deliler de akıllı zannetmekte

Bunca deliyi
Bunca yıl besleyen halkım da
Haline şükretmekte

Çıldırmak hiçten bile değil be çocuk

06.10.2011 Eskişehir

04 Ekim 2011 231 şiiri var.
Beğenenler (9)
Yorumlar (12)
  • 10 yıl önce

    Tanrının yarattığı ne var ise seviyorum. Her birine bir bakımda aşık olabilirim. Kurda, kuşa; taşa toprağa; ama inadına aşk şiiri yazmayacağım, diyorum. Bu ülkenin, bu halkın mutluluğunu göremeden ölüp gideceğim; adım gibi biliyorum, ama yine de onlar için bir sözcük dahi yazabilsem, oh bee, diyeceğim. Şiirime katkı koyon, zaman ayıran dostlarımın bilmesini istedim. En içten teşekkürlerim ile nice bayramlara ve nice teşekkürlere... Esenlikler içinde...

  • 12 yıl önce

    Ülke sustu şair konuşan sen,ben ve bizim gibi içi yananlar.

    Bir elin parmakları bile etmeyiz şair..

    Sonumuz hayrola.Onlar mı deli ? Y Yüreği büyük şair ne çok şey,ne güzel duyarlılıklar sığdırıyorsun bu güzel yüreğe oksa biz mi anlamış değilim.

    Bin selam ile

  • 12 yıl önce

    haşlama taşlama buyrun burdan çetin hoca...

    anladım aldım çaldım selamladım kaçtım....

    sevgiyle kalın👍👍👍👍👍

  • Tam çıldıracaktım ki; birileri geldi " Alışırsın" dedi gitti , tam çıldıracakyım ki; başka biri geldi " Alışırsın " dedi o da gitti, tam alışacaktıp durmadan birilieri geldi gitti de, hepsi de "ALIŞIRSIN be çocuk " dediler/ yediler/içtiler / .ıçtılar ve hala da orda duruyorlar .. Bari gitmeseler (!) de, bir benzerleri gelmese gari !..

    " ya çocuk,bu ülke çok tuhaf çocuk / ayak tabanlarım henüz gıdıklanmadı ama, ben durmadan gülüyorum/ NEDEN ÇOCUK ?..

    İlahi Değerli öğretmenim Çetin Bey, güldürdün beni, hem de kasıklarım çatlayıncaya kadar ! Nerde kalmıştık? Ha.. N'olacak bu memleketin halinde kalmıştık ..

    Kutluyorum sizi değerli dost şair. Selam ve saygılarımla..

  • 12 yıl önce

    Muhterem Çetin bey!... Hani, derler ya "bam teline dokundu"Kalemşorlar aşk efsanesiyle meşgul olurken,maşuk serveti toplayıp uçtu.Halk dediğimiz kitleyi Abdülhamit haz- retleri çok güzel tanımlamış ve sizde inceden inceye farkettirmeden dokun- mak külfetine girmişiniz.Merak etme davullada duyursan en modern işitme aletlerini de taksan o eski hassas kulaklar sağırlaşmıştır.Ancak övgü tangır- tısını duyabiliyor.İşine gelirse.Böyle başarılı eserler vermenizi arzularken sağlık dileklerimi de sunarım.Sayın Öğretmenim.Çiçek..İzmir.