Hecelere Köz Düştü

Hecelere köz düştü,bilmem ne yazsın kalem!
Közü beni üşüttü yansa da cümle alem.

Olmaz artık yanımda tek bir gölge bir cisim,
Tüketse de içimi sana verdiğim isim.

Bu aşk ile tükenmek Züleyha'ya bir onur,
Tükenirken yüceltir kutlu yolda aşktan nur.

Ben gittiğin her yerde aklı noksan bir deli,
Sen olmadık aşklarda,yitik bir şehvet eli.

Aşk sorgusu yapılmaz yüreğe düşse de nar,
Mihnet-i hicranını haykırmam ederim ar!

Bu yolun adabını,biliyorsan sen söyle,
Kırık bir kalem gibi dili lal kalma öyle!

Sen derdiyle yaşasın bu kuru ve köhne can,
Sözlerin git dese de kabul görmez tek bir an!

O bedevî gönlünde,nihâlim,gülüm soldu,
Saymadım ki canıma kaçıncı kastın oldu.

Aşikâr ettim seni,hem gizlim hem de saklım
Gönlüme Leyla densin,şimdi Mecnun'dur aklım


(mısraları delirtir içimdeki bu yara,
Leyla'mı çöle saldım beni Kays gibi ara!)

28 Mayıs 2010 437 şiiri var.
Beğenenler (3)
Yorumlar (10)
  • 14 yıl önce

    Birçok hece yazanlarca, hece şiirlerin katledilme aşamasına geldiği günümüzde harika bir hece şiirini beyitlerle yazmışsınız. Bana göre de çok çok güzel olmuş.

    Ziyaretimdeki geç kalmışlığıma şimdi üzüldüm...

    Ben ne taassup derecesinde heceyi savunurum, ne aruzu, ne serbesti... Kişi anlatabilsin de şiirsel güzellikte, hangi türle anlatırsa anlatsın...

    Bu şiiri izninizle kendi özel şiir arşivime alıyorum...

    Selamlar...

  • 14 yıl önce

    Günaydın Sayın Züleyha şairem.!... "Ateş olmayan yerden duman çıkmaz" derler.Çok doğru bir ata sözü.Bunun icraatını da senin bu şiirinde gördüm ve bana yeni umut kapılarını açmama yardım ettin.hecenin, beceriksizlerin yaktığı ateş közünde yok olduğunu acıklı bir dille anlatırken,yok olmayacağını da belgeliyorsun bu mesnevi türü beyitlerle.Türk'ün geleneksel şiiriyle. serbestti.yabancı kültürlere imrennenler değişiklik olsun diye kolaylığa kaçarak,fazla bir emek istemeyen şiirleri yazıyorlar.(bazı güzelleri de var tabii) ...........Bir noktaya işaret etmekte yarar vardır,o da her şeyi güzel olan ve edebi değeri yüksek bu eserinize durak noktalarını da koysaydınız,okuyana büyük kolaylık sağlamış olurdunuz.Selâmlarımla başarılarınız kutlarım,Ye- eserlerini de göndermeni dilerim.yolun kutlu beynin açık olsun..Özçiçek Mustafa---İzmir.

  • 14 yıl önce

    Ben gittiğin her yerde aklı noksan bir deli, Sen olmadık aşklarda,yitik bir şehvet eli.

    taraflar arasındaki acı fark, alelâde ifşa edilmiş.. anlatım ve üsluba hayran kaldım.. ölçü de güzel ve tanıdık 😏

    tebriklerim ve saygılarım sizde kaldı Şair Ablam..

  • 14 yıl önce

    şiirdi işte.sustum.😙😙😙😙😙😙😙

  • 14 yıl önce

    okudum,beğendim...tebriklerimi bırakıyorum sayfaya.