İnsan Olan Bilir

özgürlüğün sıcaklığı
aşk ateşinden daha yakıcıdır
hukukun üstünlüğü
inananlar için toplumun aynasıdır.

laiklik demokrasinin ateşidir
demokrasi yoksa bir ülkede
sosyal hukuk devleti
ağır hastadır.

09 Ocak 2010 114 şiiri var.
Yorumlar (4)
  • 14 yıl önce

    Değerli dostlar, şiirim için yazdığınız güzel sözlere teşekkür ediyorum. Sevgiler ve saygılar sunuyorum.

  • 14 yıl önce

    Merhaba hocam, Öncelikle etkileyici şiiriniz-i okutturma şerefi verdiğiniz için size teşekkür ederim. Fazla politik olan bu şiir değil, şuan hayatın kendisidir. Yaşamadım ama yaşayanlardan duydum-okuduklarımdan gördüm;68e dönüyor gibiyiz. Yine bir ulus mücadelesi, yine bir dalgalanma ki çok ülke bunu zamanında yaşamış ve etkilerinden kurtulalı çok olmuştur.

    Laiklik din karşıtlığı sananlar hala var bu ülkede, Halbuki; Laikliği önce dindar kesimin savunması gerektiğini düşünüyorum. Devlet işi fani iştir; Din bireyle İnancı arasındaki koşuldur. Bu iki ayrımı birbirine nasıl entegre ederek Dindar olabiliriz anlamış değilim. Hukuk-un üstünlüğüne ise artık hiç inancım yoktur. Anladım ki Hukuk güçlü olanın zayıf olan üstündeki egemenliği olabiliyor muş. Demokrasi'de gösterdi ki; Aptal çoğunluğun istediği dahi, aydın azınlık grubu yok edebilir güç veriyor. Yeni bir yol bulmak lazım; Anadolusal.

    Sevgilerimle, Canberk Apiş.

  • 14 yıl önce

    laiklik demokrasinin ateşidir demokrasi yoksa bir ülkede sosyal hukuk devleti ağır hastadır

    fazla politik olmuş

  • 14 yıl önce

    Güzel olmuş sayın Mithat Bey de Sanki bir bildiri gibi olmuş. Umarım alınmazsınız. Selamlar