(isimsiz)

Kaldırımlarda soru
Yollarda cevaptık
Bazen çay ve simit
Bazen ekmek arası istavrittik
Sadeydik yani
Basittik...
Akşam güne inat huzurluydu
Peritozu serpilirdi eve turuncu turuncu
Ve öpücüktün en ılığından her zaman
Ne ilk kalandı bu, ne de olan sonuncu
Adım adım izini bulmak denizde ayın
Bizim işimizdi, bizim...
Belki sıcağından gecenin, belki etkisinden şarabın
Ezilirdi sana, yanıverirdi içim
Öyle sevişirdik, öyle sevişirdik ki
Utanırdı duvarlar sabahları kıpkızıl
Sıcak çayı ve serin meltemi sabahın
Yıkardı bizi sanki, yıkardı ışıl ışıl

Günümüz yoktu
Gecemiz yoktu
Gün de bizdik, gece de...
Ama biliyorduk azdı bunlar yine de
Ve yetmeyecekti hiç bir şey ayrılığa
Yetmedi de...

-----------------------------------------
- Fon Müziği -

Eser Sahibi : Yann Tiersen
Eser adı : L'Apres-Midi

03 Ekim 2008 228 şiiri var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (12)
  • Sayın Cerit ve NEG,

    Tespitleriniz ve önerileriniz için çok teşekkür ederim. Zirâ bu şiirin seslendirmesi hakkında benzer düşüncelere sahibiz; mükemmele giden yolda eşlik ettiğiniz için minnetârım.

    Yorumlarınızı eksik etmemeniz dileğiyle...

  • 15 yıl önce

    O.E Kılıç,

    İlk sesli şiirinizi eklediğimde Ohh beee dediğimi ve sevincimi hangi sessiz şiirinize yazdığımı hatırlamıyorum.

    • ŞİİR SESİNİ DUYURAMIYOR -

    Her şiirin kendi sesi ve seslenişi vardır. Bu da okuyucu tarafından çok iyi algılanır. Seslendirme yapılırken seslendirmen şiirin sesini (duygusunu) kazara es geçer ve başka bir ses (duygu) ile okursa şiirin sesi çıkmaz.

    Kısacası şiir başka bir duygu anlatırken, seslendirmen başka bir duygu ile okumuşsa bu şiirdeki gibi şiir sesini duyuramaz. Buda şiirin tüm ifade gücünü siler.

    Fon müziği ise kişisel kanaatim şiir temasına ve duygusuna ayak uyduruyor. (en sonda eklenti kalan doş ses i duymadığımızı kabul edersek)

    Amacım paylaşımınızı kötülemek değil daha mükemmelli bizimle paylaşmanıza olan özlemimdir.

    Saygılarımla

  • 15 yıl önce

    Not: Fon müziği gayet iyiydi. Muhtemelen Sn Cerit'in söylemek istediği o değildi. Bu arada şiirlerin altına gayet güzel bir biçimde fon müziğinin ismini yazıyordunuz...

  • 15 yıl önce

    Muhtemelen Sn Eren TRT den yetişen bir seslendirme sanatçısı?

    sesli şiirleriniz arasında "işte bu seslendirme" dediğim şiirler oldu, hangi isimsiz şiiriniz olduğunu bilemiyorum şimdi. Fakat sonrasında bazı şiirlerde, duyguyu alamayacağım kadar "ses ve diksiyon" dikkat çekmeye başladı.

    Bu bir tarz olduğundan, eleştirim değil yorumumdur.

    Tebrikler

    Sevgilerimle...

  • Şadan Bey,

    Yorumunuz ve ilginiz için teşekkür ederim.

    Tespit konusunda hakkınız var; zirâ bu şiirimin seslendirilmiş hâli ile ilgili olarak başından beri benim de benzer bir düşüncem mevcut... Bu da kesinlikle Erdem EREN'den kaynaklanmamakta; tamamen benim seçtiğim fon müziğinin şiirin temposu ve içeriği ile doğru bütünleşememiş olmasından iler geliyor. Bu şiirimin seslendirmesinde bir uyumsuzluk, şiirin yaşatmaya çalıştığı hissiyattan uzak bir his yaşatma durumu var. Ve dediğim gibi; bunun sebebi, fon müziğinin tarafımdan yanlış seçilmiş olması...

    Bu da böyle olsun, nazar boncuğumuz olsun... 🙂 Yine de paylaşmadan duramadım... 🙂