Islandıkça Yastığım

Kıvrıla kıvrıla akıyorken su,
Baştan aşağı yarpuz kokar
Arkın tıraşsız kıyısı.
Yapraklarına kanat serer kelebekler.
Sevda taşıyan bir uğur böceği,
Tepesine tırmanır.
Buz gibi suya girerim yalınayak;
Yüreğim,üflemeden harlanır.

Bir serçeyle kanat çırparım göklerde.
Şeker alıcı yüklü bir çalıya konarım.
Kınalı keklikler eşinir dibinde.
Bakarım,
Dağ gülleri çiçek açmaya gebe.
Öbek öbek mantar,
Kucak kucak kuzukulağı toplarım.
Bir ışkın kökünün ak sütüyle kanar,
Bir gevenin alazında yanarım.

Düş kararırken,
Kırlaşan saçlarıma kırağı düşer.
Yastığıma çiy damlar kirpiklerimden,
Islandıkça uyanırım.

01 Aralık 2009 119 şiiri var.
Yorumlar (14)
  • 14 yıl önce

    👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    Bir serçeyle kanat çırparım göklerde. Şeker alıcı yüklü bir çalıya konarım. Kınalı keklikler eşinir dibinde. Bakarım, Dağ gülleri çiçek açmaya gebe. Öbek öbek mantar, Kucak kucak kuzukulağı toplarım. Bir ışkın kökünün ak sütüyle kanar, Bir gevenin alazında yanarım.

    Düş kararırken, Kırlaşan saçlarıma kırağı düşer. Yastığıma çiy damlar kirpiklerimden, Islandıkça uyanırım.

    Çok güzel emek ürünü dizelerdi hocam, emeğin ve gönlün var olsun, sağlık ve esenlikler.

  • 14 yıl önce

    bir yayla serini serpilmiş dizelere...bir rüzgarın adı olmasa da olur...bir şarkının nakaratı olmasa da...dağ başları eski bir dostla karşılaşmaya benzer...bu beton bu demir ve bunca enkaz içinde...şiir şiir nefes almak güzel....

  • 14 yıl önce

    Düş kararırken, Kırlaşan saçlarıma kırağı düşer. Yastığıma çiy damlar kirpiklerimden, Islandıkça uyanırım...

    Gönül dolusu tebriklerimle...

  • bir serçeyle kanat çırptık şimdi şiirde çiy düşerken yaşlarımıza...

    kuzukulağı kadar ekşi midir hayat yoksa...dedi annem... ben ki serçe parmağında uçuç böcüğüyle...ağlarken dağ kevenlerine...alaz avaz...yanarken bir de keklik kınalı...

    ne çok sevdim ben bu şiiri ne çok yakın bana böyle...boz dağın gülleri...

    ışkın kökleri kıskansın şair, de be şair, Anadoludan... alıçlardan,ahlatlardan,çağlalardan...

    çok doydum şiire...ve çokça doldum... kucak kucak tebriklerle...

  • 14 yıl önce

    Düş kararırken, Kırlaşan saçlarıma kırağı düşer. Yastığıma çiy damlar kirpiklerimden, Islandıkça uyanırım.

    Güzel gönlünüzün naif duyguları dizelere inci taneleri gibi sıralanmış. Çok beğendim şiirinizi. tebrikler.