Nisyanın Beşiğinde Büyüttün İsyanı

biriktirdiğin bu suskunluk
kimden mirastır gözlerine
yan gelip yatarken bütün ağıtların
bir çobanın kaval sesinde çağlardın
unuttun



sen
yaratılmışların en güzeliyken



dili kirli zamanları
doldurup ellerinin çukuruna
avuçlarken kendi yüzünün deltasını
pür-i pak aynalara yansıyan suretini
yanılttın



topla kendini
bu toprakların koynunda
beşikten mezara
uzun boylu medeniyetler büyüttün
şimdi vakit
bağ bozumu vakti değil
sakla körpe tiyekleri
asma dallarına
topla kendini

23 Eylül 2013 56 şiiri var.
Yorumlar (22)
  • 10 yıl önce

    Kalemine sağlık bu gün anlamlı bir şiir okuma zevkini yaşadım!

  • 10 yıl önce

    😙

    Günün şiirini ve kaleme alan güzel yüreği içtenlikle kutlarım.

    Tebriklerimle👍👍

  • 10 yıl önce

    teşekkür ederim Ali bey, bir süreliğine şiire ara vermiştim geri dönüşümü taçlandıran şiirkolik yönetimi ve dahi sizin gibi ehil kalemlerin yorumları tekrar yüreklendirdi var olunuz...

    doğrudur Mete bey, bölüm araları bir satır olur benim bölümlerin arasının iki satır olması tamamen benim tercihim..😐

    bu iki yorumun nezdinde şiirime uğrayıp değerli kelamlarını bırakan tüm gönül dostlarına tekrar teşekkür ederim...

    sevgimle şiirkolik ailesi...

  • 10 yıl önce

    Çok güzel bir şiir. Güne de yakışmış. Günlerden sonra böyle bir şiirle şiir okumaya başlamak iyi oldu :)

    Yalnız şiirin bölümleri arasında ki o iki boş satırın sebebini de anlamadım. Normalde bir satır boşluğu yeterli değil midir? Muhakkak bir sebebi vardır şair için. Bende araştırıp öğrenmek isterim neden yapılırmış o.

  • 10 yıl önce

    Bu serzenişi beğenmemek elde değildi. Tüm elbet demiştim bu gün gün şiiri olması sebebiyle "elbet" kısmını yerine getireyim. İstedim. As olan insansa ona umut bağlamak as olana dayanmaktır ki bu mecburiyetimiz. Şiirin anlatısında sitem ve umutlu bakış tembihli final hepsi yerli yerinde. Tarifinde ne acemi, anlatımında yeteri kadar heyecanlı. Tüm bunları yaparken ise imge kullanımında marifetli. Sonlara doğru yaptığı tiyek benzetmesi bu şiirin dışında başka bir şiirde bunca güzel ve yerini doldurur olur muydu bilmem.

    Başta ses konusunda tercihler daha ağır başlı daha tizken hani usul usul hey der gibi sonradan daha kararlı ifadelerin tonunu ayarlamak için daha sesli. Buda güzeldi. Ahenkli ve akıcı olması bütünün içinde kalması dağıtmaması dağılmaması güzel ve bu yüzden kısa yazılmış olması daha da güzel. Anlatmaya doyamadım yerine budur tüm diyeceğim denillmiştir ki bu kendine güven şiirin ruhuna da katkı vermekte.

    Evet beğendim ama boşuna beğenmedim gerçekten çok güzel. Tebrikler.

    Şiirce