Sen Neden Gitmedin ki Ey Zevat

Diyorsun ki tek kurşun atmadan çekip gittler!..
Sen neden gitmedin söyle ey zevat..
Sizin gibileri ülkenin başına bela etmişler!..
Siz neden gitmediniz söyle ey zevat.


Senin deden'de uşak tı deden de senin..
Başından Fes düşün ce göründü senin de kelin,
Neler de söylüyor senin o kopası ca dilin..
Siz niye gitmediniz söyle ey zevat..

Kime hizmet için kaldın burada?
Saldıracağın hangi değer var şimdi sırada!..
Mutlaka gelecek sıra sanada!..
Sende hiç şeref yoktur bil bunu zevat!..

Meclis başkanılığına kadar çık tın yükseldin,
Sen kendini bilmem ki nerede gördün nede sandın,
Keşka Yunan galip gelseydi dinele yan yana oldun.
Sende gebereceksin mutlaka ey zevat..

Sana bakın ca ben Lawrenci, hatırlatıyorsun,
Acemi avcı misali çok atıyorsun,
Bu vatanı otlak sandınız otlayıp otlayıp yan gelip te yatıyorsun.
Sen niye gitmedin onlarla ey zevat.
**
Cumhuriye kiniz nedir neden ötürü,
Tuturdunuz sahte bir Osmanlıcılık çalarsınız hepten de dütdürü!.
Arınmaz sizin kalbinizin ve yüzünüzün de kiri..
Sen neden gitmedin söyle ey zevat..

Şehirlerin kurtuluşu kutnamaz karşıyım dedin.
Neydi niyetin bu haltı ne diye yedin,
Kurtuluş savaşı dahi yapılmadı dedin,
Sen neden gitmedin söyle ey zevat.

22 AĞUSTOS  2022


-Tek Kurşun atmadılar dediğiniz O  İngilizlerin İstanbul'u işgali sırasın da yaptıkları zalimlikler den vede Tarihten bir kaç satır!.. Ağva'ya( ağva Şileye bağlıdır yani İstanbul Sınırları içerisinde bir yerleşim yeridir) bağlı Çanaklı Köyü'nün kadınlarını bir araya toplayıp anadan doğma kalana kadar soydular. Çırılçıplak halde kocalarının katledilişini izlemeye zorlanan kadınlar, sonrasında toplu tecavüze uğradılar. Küpelerini almak için kulakları, bileziklerini almak için bilekleri, yüzüklerini almak için parmakları kesildi; acıyla kıvranarak can verdiler. Ateşe verileni Hacı İsmail Köyü ve erkekleri iple bağlanıp yatırılarak kurbanlık koyun gibi kesilen Karadere Köyü'nün kadınlarına tecavüz ettiler.

-- İmranlar Köyü'nde, ırzlarına geçmek üzere bütün kadınları bir eve topladılar; kendilerini korumaya çalışanları lime lime doğradılar.

--- Tekkeler Köyü'nde bacaklarından asılan on beş genç kızı, insan aklının alamayacağı işkenceler yaparak öldürdüler.

--- Karamandıra Köyü'nde yağmaya direnen Hacı Mustafa'yı kurşuna dizip karısının ve kızının ırzına geçtiler. Irzına geçtikleri kızı, yaraladıkları bir ata bağladılar, at can havliyle oradan oraya koştukça kız parçalara ayrıldı.

-- Çınarcık'ta, erkek çocukları, annelerine tecavüz etmeye zorladılar. Yaptıramayınca hepsini süngülediler. Kadınların karınlarını yarıp, kundaktaki bebekleri yardıkları karınlarına gömdüler.

-- Buda İzmir rıhtımında eşlerinden veya oğullarından haber bekleyen kadınların çarşaflarını yırttılar, hakaret ederek yerlerde sürüklediler...

--Maraş'ta, hamamdan çıkan kadınlara sarkıntılık yaptılar, peçelerini yırttılar...

-- Karacaali'de, köyün kadınlarına kocalarının gözleri önünde tecavüz edip kurşuna dizdiler. Bu yapılan zalimliklerden sadece bir kaç satırdır bu zalimliklerden kurtulışu kutmaka nede sizlerivede sizin gibileri rahatsız ediyor? Herkese saygılar..

25 Eylül 2022 1073 şiiri var.
Beğenenler (4)
Yorumlar