Tahta Sandık Demir Yürek

.


Minik tahta sandığında
Kocaman demir bir yürek taşır
Ayakkabı boyayan küçük çocuk

Gökkuşağı gibi renkliyken hayalleri
Nedense iki renk vardır sandığında
Birde umudu parlatamayan cilası

Kaldırım lekeli ayakkabılardan
Fırçalarken hayatın tozunu
Göz ucuyla bayramlık giyen çocuklara
Bütün kalbiyle bu günlere bakar
Bakamaz yarınlara...

Baktığında hep o soru gelir aklına
'Yarınlarımı kim çaldı?'

Boyalı elleriyle uzanırken paraya
Baktığımı fark edince utanır
'Kalbim ellerim kadar kirli değil be abi'

Elindeki kiri görecek kadar büyüsem de
Lekesiz kalbini görecek kadar büyümemişim
Affet beni abisi...

01 Haziran 2010 150 şiiri var.
Yorumlar (12)
  • 14 yıl önce

    Boyalı elleriyle uzanırken paraya Baktığımı fark edince utanır 'Kalbim ellerim kadar kirli değil be abi'

    Elindeki kiri görecek kadar büyüsem de Lekesiz kalbini görecek kadar büyümemişim

    bu satırlardan çıkarılması gereken birçok şey vr .. ve hepsi birer inci değerinde.. tebrik ederim..

  • 14 yıl önce

    Uzun yıllardır böylesine öz ve yalın şiirler okumamıştım.Kısa metrajlı bir film şeridi gibi geçti çocukluğum gözlerimin önündenden.Tüylerim diken-diken oluverdi.Diğer şiirlerini daha okumaya geçmeden en derin sevgilerimi ulaştırmak istedim sizlere.Kutlarım tüm kalbimle...

  • 14 yıl önce

    Boyalı elleriyle uzanırken paraya Baktığımı fark edince utanır 'Kalbim ellerim kadar kirli değil be abi'

    Elindeki kiri görecek kadar büyüsem de Lekesiz kalbini görecek kadar büyümemişim Affet beni abisi...

    tebrikler şairim...

  • 14 yıl önce

    Ne içten bir anlatım,ne denli dosdoğru cümleler..Böylesi bir yalınlık ancak böyle kurgudan uzak yalın bir anlatımla dökümlenebilirdi.. Bir söz geldi aklıma bu şiiri okurken;binlerce göz var biri diğerinden daha siyah,ötekinin kahveliği delişmen,bir diğerinin irisinde bir katre fazladan ela var,bir diğeri hercai maviliğe doymuş..Ton ton renkle donanmışta gözler aynı şeffaflıkta akıtırmış her göz,yaşını..Her gözden akan aynı berrak gözyaşı... Tastamam bunu hissettirdi şiiriniz bana..Ellerindeki bir tutam fazla kirlilik yada görünür kirlilik diyelim biz ona sizin,benim,bizim görünmez kirliliğimizi aklayacak kadar paktır oysa,bilmeyiz,bilmezden geliriz..Hele de kalbi,öyle naif,öyle masumaneyken..Süveyda derim,benim,senin,bizim kalbimizde yer etmiş süveydanın belki onda biri etmez o masumaneliğin üstüne çöreklenen katre siyah... Çok çok fazla şiirdi,ziyadesiyle hissettirdi.. Tebrik ve teşekkürler siyah inciye..

  • 14 yıl önce

    yine sen....yine şair...yine usta...dua ile..tebrik ettim güzel dost.....