Yola Çıktım

Nice yalancılar gördüm,
Nice yalanlar duydum.
Çekindim konuşmaya.
Usandım,
Utandım susmaktan.
Cesaretimi toplayıp,
Söze doğru yola çıktım.

Nice hileciler gördüm,
Nice hileler duydum.
Çekindim güvenmeye.
Usandım,
Utandım inanmaktan.
Cesaretimi toplayıp,
Aza doğru yola çıktım.

Nice hırsızlar gördüm,
Nice kapkaçlar duydum.
Çekindim malik olmaya.
Usandım,
Utandım çulsuz kalmaktan.
Beze doğru yola çıktım.

Nice kazalar gördüm,
Nice acılar duydum.
Usandım,
Utandım oturmaktan.
Cesaretimi toplayıp,
Düze doğru yola çıktım.

Baktım ki
Namuslular korkar,
Cesurdur namussuzlar.
Usandım,
Utandım böcek olmaktan,
Öze doğru yola çıktım.

03 Ekim 2009 119 şiiri var.
Beğenenler (4)
Yorumlar (8)
  • 14 yıl önce

    👍👍👍👍😙😙😙

    Nice kazalar gördüm, Nice acılar duydum. Usandım, Utandım oturmaktan. Cesaretimi toplayıp, Düze doğru yola çıktım.

    Baktım ki Namuslular korkar, Cesurdur namussuzlar. Usandım, Utandım böcek olmaktan, Öze doğru yola çıktım.

    Hocam emeğiniz değer bulsun, bu anlamlı ve de okadar manidar dizelerinizi kutluyorum, saygılarımla nicelerine.

  • 14 yıl önce

    temayı mısralara fazla su katmadan olduğu gibi aktarmak usta işidir!

    kutlarım hocam

  • 14 yıl önce

    Nice kazalar gördüm, Nice acılar duydum. Usandım, Utandım oturmaktan. Cesaretimi toplayıp, Düze doğru yola çıktım.

    Gönül sesinizi dizelere ne güzel dökmüşsünüz. Tebrikler. Selam saygılar efendim.

  • 14 yıl önce

    Bu kadar erken pes etme şair. Bunlar reklam programları, daha uzun haberleri dinleyeceksiniz. Eğer ömrünüz el verir ise neler neler göreceksiniz. Şöyle bir bakın hele çevrenize. Komşularımızın yaşadıkları hiç gelir miydi gündeminize?.. Yavaş yavaş ısıtılıyor kazanın suyu. Kurbağaya çok görmeyin rehavetini. Yakında zaten terk edecek etini. Çok keyifliydi okumak. Kutluyorum. Nicelerine...

  • 14 yıl önce

    Bir şair için önce söylenmesi gereken işçiliğidir. Eskiden kimi şairler bu özelliği kendilerine dehhan(kuyumcu)mahlası kullanarak belirtmiş,Bunlardan biri de Hoca Dehhani'dir. Evet şairler sözün eni boyunu iyi kullanan sözü bir kuyumcu gibi işleyendir. Toplumda görülen aksaklıkları hatta toplumsal değerlerin bunların başında da dürstlüğün üç beş kuruşluk çıkara peşkeş çekilir bir hale gelmesi namusluların içini sızlatır olmuştur. İsmet İnönünün büstünün altında bir yazı okumuştum. Ona ait olup olmadığını kesin bilmiyorum ama orada şuna yakın bir söz vardı:" Bir toplumda namuslular, en az namussuzlar kadar cesur olmadıkça o ülkede yoksulluktan kurtuluş yoktur." Şairin bunu dizeler dökerek güzelleştirmesi de şiirin kazancıdır:"Baktım ki Namuslular korkar, Cesurdur namussuzlar. Usandım, Utandım böcek olmaktan, Öze doğru yola çıktım." Tebrikler sevgili şair.